بر اساس اعلام وزارت کار «سامانه کارا» از امروز برای ثبت نام کارفرمایان و متقاضیان وام کرونا در دسترس است که امکان ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا فراهم و اسامی ۱۳ گروه شغلی که امکان دریافت این تسهیلات را دارند، اعلام شده است.
کد خبر: ۸۵۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 14 May 2020

تابناک فارس: پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاستهای وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاهها و صیانت از نیروهای کار است و براین اساس ۱۳ رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند، می‌توانند از تسهیلات مذکور بهره مند شوند.

اسامی کسب و کارهای مشمول دریافت تسهیلات دوره کرونا به شرح زیر است:

۱.مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها (وزارت صنعت، معدن و تجارت)

۲. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین‌راهی و موزه‌ها (وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی)

۳. حمل‌ونقل عمومی مسافر برون‌شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی (وزارت راه و شهرسازی)

۴. حمل‌ونقل عمومی مسافر درون‌شهری (وزارت کشور)

۵. دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی (وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان حج و زیارت حسب مورد)

۶. تولید و توزیع پوشاک (وزارت صنعت، معدن و تجارت)

۷. تولید و توزیع کیف و کفش (وزارت صنعت، معدن و تجارت)

۸. مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه (وزارت صنعت، معدن و تجارت)

۹. مراکز، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی (وزارت ورزش و جوانان)

۱۰. مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حسب مورد)

۱۱. مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع‌دستی (وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی)

۱۲. مؤسسات خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی اعم از آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند

۱۳. آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه (وزارت صنعت، معدن و تجارت)

این کسب و کارها می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه کارا اقدام کنند. البته وزارت کار یک میلیون واحد اقتصادی آسیب دیده از کرونا که سه میلیون شاغل بیمه شده در آنها مشغول کار بوده‌اند را شناسایی کرده و با ارسال پیامک، آنها را مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا اعلام کرده است. در این پیامک اعلام شده کارفرمایان در صورت تمایل می‌توانند برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کنند.

                                                   آغاز ثبت‌نام وام کرونا در سامانه کارا از فردا

برای دریافت تسهیلات تا ۱۲ میلیون تومان ارائه سفته توسط متقاضی، برای تسهیلات ۱۲ تا ۴۸ میلیون تومانی سفته متقاضی به همراه یک ضامن، برای تسهیلات ۴۸ تا ۱۲۰ میلیون تومانی سفته فرد متقاضی به علاوه دو ضامن، تسهیلات ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی سفته به همراه سه ضامن و برای دریافت تسهیلات بیش از ۲۰۰ میلیون تومان، ارائه تضمین از سوی صندوق ضمانت و یا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف الزامی‌ است.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حیین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
چرا مشاغل خانگی در این طرح نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
این وام هم یک تقلب دیگر دولت و بانک و بیمه کلاهبردار تامین اجتماعی است هم به ضرر کارفرما هم کارگرچون
وام مشروط به دادن حق بیمه اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ است یعنی کارفرما که مثلا رستوران و تعطیل بوده سه ماه لیست بیمه با حداقل حقوق تقریبا ۲ میلیون تومان بدهد البته قسطی(لطف کردند) و بعد کارفرماحقوق سه ماه مذکور را نیز قانونا باید به کارگر بدهد که بدین منوال با حداقل حداقل می شود ۶ م تومان بلکه بیشتر یعنی جمعا می شود ۸ میلیون تومان که کارفرما باید بدهد و خود را بدون هیچ درآمدی و تعطیلی اجباری بدهکار کند و بعد۱۶ م تومان وام ۱۲ در صد بگیرد و مجموعا هشت میلیون دستش را می گیرد برای ادامه کار ولی باید ۶۲درصد بیشتر برگرداند و خوش به حال دولت می شود و بیمه کلاهبردار تامین اشتباهی چرا که پولی را خودش باید به کارگر بدون هیچ عذری میداد الان آن را از کارفرما می گیرد و کارگر و کارفرما را می اندازد جان هم چون ممکن است کار فرما نیز مبلغ را به کارگر ندهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار