دکتر منوچهر فخری:
به گزارش تابناک سمنان: دکتر منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: پیگیری موردی برنامه‌های شهرداری‌ها باهدف تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی باجدیت از سوی اعضای شورا‌های اسلامی شهر در استان سمنان دنبال شود.
کد خبر: ۸۵۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 14 May 2020
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان روز پنجشنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان در سالن جلسات شورای شهر سمنان افزود: از تلاش‌های شهرداری و اعضای شورا‌های اسلامی شهر در استان سمنان که در اجرا و تصویب طرح‌های مختلف برای مقابله با کرونا ویروس در تلاش بودند، تشکر و قدردانی می‌شود.
وی  ادامه داد: برگزاری نشست‌هایی از این دست با هدف تدوین طرح جامع و تفصیلی شهر سمنان به صورت ویژه در دستور کار باشد و با هماهنگی‌های شهردار سمنان این جلسات هر یکماه، یکبار برگزار شود.

منوچهر فخری خاطر نشان کرد: یکی از وظایف اصلی اعضای شورا‌های اسلامی شهر، پیگیری‌های موردی طرح‌های مصوب است و هماهنگی اعضای شورای اسلامی شهر با شهرداران در استان سمنان می‌توانند روند اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و اقتصادی را شتاب دهد.
فخری  خاطر نشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی استان و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان برای تدوین طرح جامع شهر سمنان پای کار باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: در تدوین طرح جامع شهر‌ها باید به این نکته توجه شود که باید اطلاعات در این بخش به روز باشد و عیب ساختاری در تدوین طرح جامع برخی از شهرها، به روز نبودن اطلاعات این طرح است.
وی با بیان اینکه، پنج سال از زمان آغاز تدوین طرح تفصیلی شهر سمنان گذشته است، اضافه کرد: باوحدت رویه و همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط این طرح در کمترین زمان ممکن در گام اجرایی قرار گیرد.
فخری همچنین گفت: اگر شرکت نفت براساس چارچوب قانونی تمایلی ندارد که شهرداری در حریم عبور خط لوله طرح عمرانی انجام دهد، می‌بایست وجه اراضی که تملک کرده است را به شهرداری سمنان بپردازد و شهرداری سمنان پیگیری‌های لازم را در این ارتباط داشته باشد.
وی تصریح کرد: باغات و فضای سبز مربوط به آیندگان هستند و باید برای حفاظت از آن تلاش شود و اگر به فرض مثال شهرداری هم قرار است کاربری باغات و فضای سبز را تغییر دهد، اعضای شورای اسلامی شهر سمنان اجازه این کار را ندهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان، تعریف واحدی در اعطای مجوز تغییر کاربری به متقاضیان داشته باشد و با یک رویه اصولی با متقاضیان برخورد شود.
فخری ادامه داد: فضای آزاد، ساختمان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان برای استفاده عموم مردم با همکاری شهرداری سمنان انجام شد و لازم است دیگر فضای آزاد ساختمان‌های دستگاه‌های اجرایی برای استفاده عموم مردم آزاد شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار