با شناسایی ۱۲۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس مجموع مبتلایان در فارس به چهار هزار و ۵۴۷ نفر رسید.
کد خبر: ۸۵۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 14 May 2020

تابناک فارس به نقل زا صدا و سیما: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت: از هزار و ۵۳۶ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کروناویروس از روز گذشته تاکنون، ۱۲۰ مورد مثبت گزارش شده است که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به چهار هزار و ۵۴۷ نفر رسیده است.
عبدالرسول همتی اظهارداشت: از ۱۲۰ مورد جدید در استان، ۸۱ مورد مربوط به شیراز؛ ۲ مورد مربوط به کوهچنار و مرودشت، کوار، داراب، قیروکارزین، زرین دشت و ممسنی هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۹۸ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.
معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: تاکنون سه هزار و ۸۴۰ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آورده اند.
همتی توصیه کرد: ویروس در جامعه در کمین است و هرگونه غفلت و بی توجهی به این امر مهم، وضعیت استان را به روز‌های نخست شیوع ویروس بر می‌گرداند.
وی تاکید کرد: شهروندان لازم است اصولی مانند در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیرضروری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله امن در روابط اجتماعی را جدی بگیرند.

 

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار