مهرزاد لیموچی در گفتگو با تابناک:
دبیرکل اتحادیه تقریب نهاد مجمع دوستی جوانان جهان اسلام، گفت: روز قدس یک روز خاص است و حضور در راهپیمایی روز قدس، وظیفه دینی و ملی و انسانی موحدان و مومنان است؛ قدس نماد شرافت مسلمانان است و روز قدس یعنی دفاع از این نماد. در واقع روز قدس از آن جهت خاص است که رکن پایداری اسلام ناب محمدی (ص) تلقی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 16 May 2020

مهرزاد لیموچی پیرامون اهمیت بزرگداشت روز قدس در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:ضرورت بزرگداشت روز قدس را از دو بعد می‌توان حائز اهمیت دانست، از بعد داخلی، یوم الله قدس همیشه در بین مردم کشورمان وحدت آفرین بوده است و اساس این روز دعوت همگان به برادری و در کنار هم بودن است. مسلمانان کشورمان اعم از شیعه و سنی برادرانه در کنارهم می‌ایستند و شعار مرگ بر نقاق و دو دستگی سر می‌دهند؛ از بعد خارجی، یکی از هویت‌های مردم کشورمان دفاع از مظلوم است. ایرانیان همواره و در طول تاریخ نجات دهنده اقوام بوده‌اند. دفاع از مردم مظلوم فلسطین به هویت جدایی‌ناپذیر مردم ایران تبدیل شده و هویتی ضد رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار و هر رژیم سرکوب‌گر در وجود هر ایرانی نهفته است.

وی در ادامه بیان داشت: این روز‌ها که رژیم اشغالگر قدس بنا دارد تا کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند، وحدت بیشتر مسلمانان ضروری است و اتحاد شیطان بزرگ را مغلوب خواهد کرد. طرح موسوم به معامله قرن که دونالد ترامپ رییس‌جمهور تروریست آمریکا پیشنهاد داده، یک طرح بی‌شرمانه است که اراضی فلسطین را به کمتر از ۱۵ درصد تقلیل می‌دهد. طرح افتضاح معامله قرن که بلعیدن قدس شریف محسوب می‌شود خط قرمز مسلمین است و در واقع حضور در روز قدس اعلام همین خط قرمزهاست.

 

دبیرکل اتحادیه تقریب نهاد مجمع دوستی جوانان جهان اسلام افزود: مسلمانان جهان ارکان مختلفی برای نماد وحدت دارند، اما روز قدس یک روز خاص است. حضور در راهپیمای روز قدس وظیفه دینی و ملی و انسانی موحدان و مومنان است. قدس نماد شرافت مسلمانان است و روز قدس به معنای دفاع از این نماد است. در واقع روز قدس از آن جهت خاص است که رکن پایداری اسلام ناب محمدی (ص) تلقی می‌شود. برپایی روز قدس اعلام همبستگی با بغض فروخورده مردم مسلمانی است که سال‌ها در آروزی آرامش هستند. از ابتدای انتفاضه مسجد الاقصی در ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰ تا پایان ماه مارس سال ۲۰۱۶ تعداد ۲۰۷۰ کودک فلسطینی شهید و بیش از ۱۳۰۰۰ کودک نیز زخمی شدند. آیا می‌توان در برابر این رژیم منحوس و کودک‌کش سکوت کرد؟ رژیمی که سال‌هاست جنون کودک‌کشی دارد.

لیموچی در ادامه پیرامون نقش امام در احیای مسأله فلسطین و قدس گفت:دیدگاه حضرت امام (ره) را می‌توان در این جمله شناخت: «فلسطین پاره تن اسلام است». کسی را دیده‌ای که پاره تن خود را رها کند؟ در واقع امام راحل با اعلام روز قدس، مسئله فلسطین را به اولین مسیر حرکت مسلمانان جهان تبدیل کرد. آرمان آزادی فلسطین که با پروپاگاندای غربی به دست فراموشی سپرده شد با کلام نورانی امام، بار دیگر به مسئله خبری دنیا در آن دوران تبدیل شد. حضرت امام درباره این روز میفرمایند: «روز قدس یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابلۀ مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابلۀ ملت‌هایی که در زیر فشار ظلم امریکا و غیر امریکا بودند، در مقابل ابرقدرت هاست. روزی است که باید مستضعفین در مقابل مستکبرین مجهز بشوند و بینی مستکبرین را به خاک بمالند. روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس می‌دانند، و به آنچه باید بکنند، عمل می‌کنند و منافقین، آن‌هایی که با ابرقدرت‌ها و اسرائیل در زیر پرده آشنایی و دوستی دارند در این روز بی تفاوت هستند یا نمی‌گذارند ملت‌ها تظاهر کنند. روز قدس روزی است که باید سرنوشت ملت‌های مستضعف معلوم شود، باید ملت‌های مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرین» (صحیفه امام، ج. ۹، ۲۸۰). دیدگاه امام به روشنی در این متن آمده است.

وی در پایان بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی و سایبری و ایجاد پویش جهانی قدس شریف در روز قدس امسال، به دلیل عدم امکان برگزاری تجمعات و شرایط ویژه‌ای که با ان مواجه هستیم تأکید کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار