مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: امتحانات پایه نهم و دوازدهم خردادماه به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 16 May 2020

تابناک فارس به نقل از  باشگاه خبرنگاران: فرهاد اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش فارس در حاشیه بازدید از فرایند بازگشایی مدارس شیراز در ۲۷ اردیبهشت ماه اظهار کرد: در حادثه همه گیری ویروس کرونا، معلمان به صورت خودجوش و خلاقانه از هر ابزاری برای آموزش دانش آموزان بهره بردند و نگذاشتند آموزش تعطیل شود هر چند هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد، اما در بحران‌ها به حداقل‌ها بسنده می‌کنیم.

او به راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان شاد اشاره کرد و ادامه داد: این شبکه صرفا برای مسئله بحران کرونا طراحی نشده بلکه بستری است برای ارائه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی که حتی در زمان بازگشایی مدارس هم به عنوان ابزاری برای استفاده معلم در امور آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسماعیلی با اشاره به کمبود زیرساخت‌ها و بروز مشکلاتی در زمینه برگزاری کلاس درس به صورت مجازی در سراسر استان فارس، افزود: بر اساس بررسی‌های کارشناسی در این زمینه، ۸۳۰ نقطه استان از اینترنت بی بهره اند، ۵۰۰ نقطه در استان دسترسی به آنتن تلویزیون ندارند، و ۲۰۰ نقطه نیز رادیو ندارند.

او بیان کرد: بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا تصمیم به بازگشایی مدارس یرای رفع اشکال نمودند در حالی که پیش از این نیز معلمان ما به صورت خودجوش با حضور در مناطق محروم به برگزاری کلاس‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز کردند.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: طراحی سوالات امتحانات پایه دوازدهم به صورت نهایی و سراسری است، اما پایه نهم به صورت مدرسه‌ای و برای هدایت تحصیلی است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه امتحانات پایه دوازدهم از ۱۷ خردادماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: همچنین امتحانات متقاضیان تغییر رشته، داوطلبان آزاد، بزرگسالان و از راه دور نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

او افزود: در امتحانات نهایی فقط پاسخگویی به ۸۰ درصد از محتوای کتاب که تا اسفند ماه به صورت حضوری تدریس شده ملاک ارزیابی است و پاسخگویی به سوالاتی که از ۲۰ درصد بقیه محتوای کتاب که به صورت مجازی تدریس شده اختیاری و کمکی است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: به منظور اینکه هیچ کدام از دانش آموزانمان به طور کامل از آموزش محروم نشوند تصمیم بر آن شد که مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت یک هفته با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باز شود وتصمیم گیری در خصوص ادامه فعالیت مدارس در هر مدرسه به عهده شورای مدرسه است.

او اضافه کرد: کادر آموزشی در مدارس حضور دارند، اما برای حضور دانش آموزان اجبار و الزامی نیست و مدارس در راستای رفع اشکالات و پرسش‌های درسی آغاز به فعالیت می‌کنند.

محمد فیاض پور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: شرایط برای برگزاری کلاس‌های آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده است.

او بیان کرد: با توجه به حجم کم مراجعات دانش آموزان در اولین روز بازگشایی مدارس برای باز آموزی دروس، برداشت ما این است که با آموزش مجازی فرآیند آموزش به خوبی انجام شده و به نتیجه گیری و ارزشیابی‌های لازم خواهد رسید.

محمد فیاض پور ادامه داد: در حوزه آموزش ابتدایی آزمون کتبی و حضوری نداریم و ارزشیابی در این دوره تحصیلی فرایندی کیفی، توصیفی دارد و بر اساس گزارشات معلم در طول سال انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار