موحد از افزایش شمار مبتلایان به «کرونا» در شهرستان جهرم به ۳۹۶ نفر خبر داد و گفت: تا کنون تعداد ۲۵۵ بیمار مبتلا به «کرونا» با بهبودی کامل از قرنطینه خارج شده اند.
کد خبر: ۸۵۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 16 May 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«محمدجواد موحد» با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به بیماری «کووید19» در شهرستان های جهرم و خفر، گفت: در چند روز گذشته به نسبت روزهای پیش از آن شمار مبتلایان به این بیماری در شهرستان های جهرم و خفر افزایش پیدا کرده است.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: در چند روز گذشته تعداد 40 بیمار به شمار مبتلایان به «کرونا» در شهرستان های جهرم و خفر افزوده شده که شمار بیماران را به 396 نفر رسانده است.

 

وی با اشاره به شمار مبتلایان به این بیماری در شهرستان خفر، بیان کرد: تا کنون تعداد 42 نفر از اهالی شهرستان خفر به «کووید19» مبتلا شده که تحت درمان و مداوا قرار گرفته اند.

 

موحد با تاکید بر اینکه تنها سه بیمار مبتلا به «کرونا» در شهرستان های جهرم و خفر جان خود را از دست داده اند، عنوان کرد: با تلاش کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم تعداد بهبودیافتگان نیز افزایش پیدا کرده به نحوی که تاکنون تعداد 255 نفر از بیماران با بهبودی کامل از قرنطینه خارج شده اند.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به علت افزایش بیماران کرونایی در روزهای گذشته در جهرم، گفت: با وجود تاکیدات بسیار کادر درمان و پزشکان مبنی بر رعایت توصیه های بهداشتی اما حضور در تجمعات دلیل عمده مبتلایان جدید مبتلا به «کرونا» در شهرستان جهرم بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه جهرم همچنان در وضعیت زرد بیماری «کرونا» قرار دارد، تصریح کرد: دورهمی های خانگی، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی نیز از دیگر دلایل افزایش شمار بیماران بوده است.

 

موحد با تاکید بر اینکه در صورت عدم رعایت موارد فوق احتمال تغییر وضعیت شهرستان از زرد به قرمز وجود دارد، عنوان کرد: شمار بیماران روزهای گذشته که به صورت خانوادگی مبتلا به این بیماری شده بودند به واسطه بیماریابی شناسایی شده بودند.

 

وی با اشاره به تست های گرفته شده از افراد مشکوک به «کرونا» در روزهای گذشته نیز گفت: روزانه تعداد بسیاری تست از افراد مشکوک به این بیماری انجام می شود که در چند روز گذشته یکصد تست در روز نیز داشته ایم.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر لزوم مراقبت از افراد سالمند و دارای بیماری زمینه ای، تصریح کرد: بیشتر مبتلایان به «کرونا» در شهرستان جهرم را افراد سالمند و یا برخوردار از بیمارای زمینه ای تشکیل داده اند.

 

وی همچنین به حفظ فاصله فیزیکی توسط مردم تاکید کرد و گفت: افراد سالمند از گروه های پر خطر بیماری «کرونا» هستند که در این راستا باید مراقبت بیشتری از خود داشته باشند.

 

موحد در پایان به بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: باز شدن مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی، اختیاری و صرفا جهت رفع اشکال برای دانش آموزان بوده و اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نیست.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم تاکید کرد: با این حال رعایت اصول بهداشتی و توجه به فاصله فیزیکی از سوی معلمان و دانش آموزان الزامی است.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار