بیماری‌ ای که ممکن است در خواب منجر به مرگ افراد شود و حالا در روز‌های کرونایی، افراد مبتلا به این بیماری، از اقشار آسیب‌پذیر در برابر این ویروس شناخته می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 16 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر سپیده افضل‌نیا متخصص قلب و عروق مشهد گفت: در واقع فشاری که بر عروق کل بدن وارد می‌شود فشارخون نامیده می‌شود و اگر فردی فشارش بالاتر از ۱۴ در زمان انقباض قلب و در زمان انبساط قلب بیش از ۹ باشد، این فرایند فشار خون نامیده می‌شود.

او افزود: با کنترلی که بر روی فشار خون افراد مشکوک به این بیماری صورت می‌گیرد، فشار میان ۱۲ تا ۱۴ در انقباض و ۸ تا ۹ در انبساط را مرحله احتمال ابتلا به بیماری می‌دانیم و این فرد باید حتما رژیم غذایی‌اش را رعایت کند.

این متخصص قلب و عروق گفت: به طور کلی رژیم حاوی غذا‌های کم‌نمک است. رژیمی که در آن، از خوردن چربی و نمک، زرده تخم‌مرغ که حاوی کلسترول بالایی است پرهیز می‌شود، مصرف سیگار و الکل محدود شود و ترجیحا قطع می‌شود؛ البته در این مرحله فرد نیاز فراوانی به فعالیت‌های بدنی دارد.

افضل نیا بیان کرد: فعالیت بدنی این افراد باید نیم ساعت در ۵ روز در هفته باشد. به‌طوری که ضربان قلب بیمار بالا رود و تعریق برای وی ایجاد شود.

او تصریح کرد: این فرایند باید در زندگی روزمره افراد قرار بگیرد تا ز ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری شود.
قاتل خاموش را بشناسیم / بزرگترین علامتش، بی علامتی است
این متخصص قلب و عروق تاکید کرد: فشار خون اولین علامتی است که فرد را به سمت بیماری‌های قلبی و عروقی می‌کشاند و نخستین فاکتور خطر در این زمینه محسوب می‌شود، پس از فشار خون، دخانیات را عامل دوم ابتلا به این بیماری‌ها مطرح کردند و باید توجه داشت که دخانیات خود امکان ابتلا به فشار خون را افزایش می‌دهد.

افضل نیا اظهار کرد: هشتاد درصد از افراد مبتلا به این بیماری ممکن است علامتی نداشته و به همین دلیل از آن بی‌اطلاعند. اغلب مبتلایان با سردرد‌های طولانی و مدت‌دار در ناحیه پس سر و حالت تهوع مراجعه می‌کنند.

 

او تصریح کرد: بیماران مبتلا به فشارخون باید ابتدا به صورت منظم تحت نظر و اکوکاردیوگرافی قرار بگیرند چراکه این بیماری در وهله نخست، به کلیه‌ها آسیب وارد می‌کند و به همین دلیل، باید آزمایشات کامل کلیوی برای این افراد انجام شود تا میزان پروتئین در ادرار چک شود که علت فشار خون در آن‌ها به طور کلی چیست و هرچه زودتر از آن علت پیشگیری شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار