شیراز و استان فارس در هفته گذشته فوت ناشی از کرونا نداشته است اما آمار ابتلا به آن با سیر فزاینده نگرانی هایی برای مردم و مسئولان اجرایی و به ویژه در  حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرده است ، بخشی از این شتاب گیری ابتلا ناشی از عدم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به ویژه در شیراز است.
کد خبر: ۸۵۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶ 16 May 2020

تابناک فارس: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آمار بالای ابتلا به کرونا نشان دهنده این واقعیت است که ویروس در جامعه در حال گسترش است و هرگونه سهل انگاری در این خصوص، برای جامعه زیانبار بوده و وضعیت استان فارس را به روزهای نخست شیوع کرونا بازمی گرداند.


شهرستان های شیراز، جهرم، فسا، لار، گراش، مرودشت، کازرون، استهبان و سرچهان دارای وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های استان فارس در وضعیت سفید هستند. اعلام وضعیت سفید در برخی شهرستان ها به منزله رعایت نکردن موازین بهداشتی نیست، چرا که شرایط به صورت هفتگی می تواند متغیر باشد.

عبدالرسول همتی اظهار کرد: با شناسایی ۱۴۷ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به چهار هزار و ۷۷۰ مورد رسیده است. 


از مجموع ۱۴۷ مورد جدید شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته،آمار مبتلایان در شهرستان‌ها به شرح زیر است:

شیراز مرودشت آباده  کوه چنار
93 مبتلا 13 مبتلا 3 مبتلا 2 مبتلا

استهبان، ممسنی، داراب، لامرد و قیروکارزین هر کدام یک مورد.خوشبختانه در ۹ روز گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۹۸ نفر است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، راهپیمایی روز قدس و تجمعات، در مناطق سفید به صورت تجمع در محل نماز جمعه ها و در شهر تهران به صورت کاروان خودرویی و با هدایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود. نماز عید فطر نیز به صورت تجمعات مرسوم هر ساله در مصلی ها برگزار نخواهد شد، بلکه با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد نماز عید فطر برگزار خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار