کد خبر: ۸۵۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ 17 May 2020
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه احیای شب‌ قدر با حضور در خانه خدا و مساجد ارزشمند می‌شود، گفت: در شب قدر فرشتگان به زمین می‌آیند و شیطان در بند و دست بسته است.
 

 

تابناک/ آیت‌الله «رسول فلاحتی» شب گذشته (۲۷ اردیبهشت) در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی(ره) رشت، اظهار کرد: یکی از مباحثی که به تعبیر اهل کلام از اصول بنیادی اسلام به ویژه شیعیان محسوب می‌شود، مساله ولایت است.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، ولایت را به معنای گردن نهادن به تکلیف و تسلیم شدن به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: ولایت دارای دو بخش اعتقادی و عاطفی است.

 

وی با اشاره به بخش اعتقادی ولایت، بیان کرد: در بخش اعتقادی باید به گفتار و رفتار پیامبر(ص) و امامان(ع) عمل کنیم و تسلیم باشیم.

 

آیت‌الله فلاحتی، ولایتمداری را به معنای تسلیم فرامین پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: ولایت فقیه شعبه‌ای از ولایت خداست و هنوز دشمنان اسلام و ایران نتوانستند آن را درک و هضم کنند.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه رابطه ولی‌فقیه در جامعه اسلامی با مردم در عصر غیبت، رابطه حبیب و محبوب و عاشق و معشوق است، خاطرنشان کرد: رابطه ولی فقیه با مردم، رابطه سلطه‌طلب و سلطه‌پذیر نیست.

 

وی به امر اطاعت از خدا، پیامبر(ص) و مومنان در قرآن اشاره کرد و گفت: مومنان سه ویژگی دارند که نماز می‌خوانند، زکات می‌دهند و رکوع کننده هستند.

 

آیت‌الله فلاحتی، خدا، پیامبر(ص) و اولاد علی(ع) را ولی مسلمانان ذکر کرد و یادآور شد: ولایت به معنای سرسپردگی و تسلیم در برابر پیامبر(ص) و امامان(ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شیعه کسی است که تقوا داشته باشد و از دستورات خدا اطاعت کند، اظهار کرد: ولایت به معنای تسلیم احکام پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است بنابراین وظیفه داریم در ولایت به احکام پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) عمل کنیم.

 

وی دوستی اهل بیت(ع) را سبب نورانی شدن عمل انسان عنوان کرد و افزود: اگر ولایت اهل بیت(ع) نباشد هر قدر انفاق کنیم و نماز بخوانیم ارزشی ندارد.

 

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در احیای شب‌ قدر، دعا در کنار خانه خدا و مساجد الهی ارزشمند است، اذعان کرد: در شب قدر فرشتگان به زمین می‌آیند و شیطان در بند و دست بسته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار