کد خبر: ۸۵۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 17 May 2020
حجت الاسلام محمدیان با اشاره به توزیع ۱۲٠ بسته معیشتی بین نیازمندان از سوی صندوق امام حسن مجتبی(ع) سنگر در ماه مبارک رمضان گفت: در شرایط سخت قلوب مردم به یکدیگر نزدیک تر شده از این رو رفع مشکل بهتر و سریع تر انجام می شود.
 

 

تابناک/حجت الاسلام «محمد محمدیان» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تسلیت سالروز شهادت امیر المومنین (علیه السلام) و گرامیداشت شب‌های لیالی قدر به رزمایش مواسات اشاره و اظهار کرد: طی منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک و همدلی با افراد کم توان و مستضعف، حرکتی سراسری تحت عنوان مواسات شکل گرفته است.



امام جمعه سنگر با بیان اینکه حضرت آقا از مردم خواستند ماه رمضان را تبدیل به فرصتی برای «رزمایش گسترده‌ مواسات و همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان» کنند، افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی تلویزیونی که فروردین ماه به مناسبت ولادت حضرت امام زمان (عج) انجام دادند این همدلی را بیشتر به خاطر  شیوع بیماری کرونا که باعث تعطیلی برخی شغل ها شده است عنوان کردند و به مردم توصیه کردند تا در این کمک مؤمنانه شرکت کنند.
 

وی با تاکید بر اینکه اینگونه رزمایش ها از ویژگی های جامعه مهدوی است، تصریح کرد: در همین راستا این رزمایش نیز همزمان با سراسر کشور به همت مردم شهر سنگر نیز در حال اجراست.
 

حجت الاسلام محمدیان در پی فرمایش مقام معظم رهبری که «مواسات» را دفاع مقدس دوم دانستند و از هنرمندان خواستند مانند شهید «آوینی» ها بیایند و این همت و این صحنه های زیبا را به تصویر بکشند، گفت: هر کس در هر حدی که توان دارد می تواند در این امر نیک حاضر شود چرا که در شرایط  سخت قلوب مردم به یکدیگر نزدیک تر شده از این رو رفع مشکل بهتر و سریع تر انجام می شود.
 

وی در ادامه بیان کرد: صندوق امام حسن مجتبی علیه السلام سنگر ۱۲۰ بسته معیشتی را در ایام ماه مبارک رمضان به کمک مردم و خیرین تهیه کرده است تا در این ماه سفر های مردم مستضعف خالی نباشد.
 

حجت الاسلام محمدیان ماه مبارک رمضان را ماه مراقبه و رنگ خدایی دانست و افزود: این ماه، ماه پیدا کردن ما بندگان است.
 

وی با بیان اینکه خداوند متعال می ‌فرماید «به احسان خداوند است که زمین و زمان آفریده شده است» به نام نیکوی این صندوق خیریه امام حسن مجتبی(ع) اشاره و اذعان کرد: ائمه معصومین (ع) همه اهل احسان بودند ولی آنچه در زمان امام حسن مجتبی(ع) خیلی متجلی شد احسان این امام رئوف بود.
 

امام جمعه سنگر اضافه کرد: امام حسن مجتبی(ع) با نگاه رأفت و مهربانی به بندگان خدا می نگریست و ما نیز در این شب های اجابت دعا از او می‌خواهیم این همه تلاش مردم برای نیکی و همدلی را که در این روزهای سخت با جان و دل پذیرفتند تا شیعیان امیرالمومنین بی بهره از این همه برکت و نعمت ها نباشند بپذیرد و ما را دعا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار