معاون اول رئیس جمهور:
اسحاق جهانگیری در دیدار ویدئو کنفرانسی با فعالان عرصه ارتباطات از اقدامات انجام شده در این حوزه قدردانی کرد.
کد خبر: ۸۵۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 17 May 2020

اقدامات شایسته‌ای در جهت ارتقای اینترنت در کشور انجام شده است/ ما نباید به یک ماهواره اکتفا کنیم

به گزارش تابناک سمنان: صبح امروز اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با فعالان عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت روز جهانی ارتباطات، گفت‌وگو کرد. جهانگیری در این کنفرانس گفت: اقدامات شایسته‌ای در راستای ارتقای اینترنت در کشور انجام شده است و من از همه کسانی که در رسیدن به این هدف تلاش کردند، تشکر می‌کنم و ان‌شالله به لطف این ایام و به برکت شب‌های قدر هم و غم مردم زدوده شود.

جهانگیری در بخشی از اظهارات خود بیان کرد: افتخاری بود که در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در خدمت شما بودم و چون امسال، سال آخر فعالیت ما در دولت است، دیداری با نهادها و وزارت‌خانه‌ها داشته باشیم و با ارائه گزارش‌ها به نتیجه‌ای غنی برای ادامه فعالیت‌هایمان در این یک سال برسیم. 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: شرایط کرونا همه بخش‌های کشور را درگیر خودش کرده و امور جاری کشور تحت تاثیر این ویروس است. نباید در اتفاقات کرونایی ماند و باید اصلاحات مورد نظر را در بخش‌های ممکن پیش ببریم. این دیجیتالی شدن جهان در کشور ما بحث جدی است که ما در بحث آموزش دیدیم که، تعطیل نشد و هر خانه و خانواده تبدیل به مدرسه و دانشگاه شد و امروز مدرسه و دانشگاه به درون تلفن همراه رفت و دغدغه ما این است که برای خانواده‌هایی که دسترسی به تلفن همراه ندارند، و از آموزش مجازی محروم شدند را رسیدگی کنیم.

جهانگیری ادامه داد: تبعات زیادی در دوران کرونا اتفاق می‌افتد و باید به این سمت برویم که از این فرصت استفاده کنیم و درون جامعه دچار عقب افتادگی نشود. باید عوامل مساعد اقتصادی و اجتماعی را ارزیابی کنیم و در دستور کار و تقویت قرار دهیم. من تصورم این است که وقتی به امور رسیدگی به دوران کرونا فکر می‌کنیم، لنگرگاه رسیدگی و اقدام به این امور سازمان ارتباطات است و رسیدگی به آن نیازمند برنامه‌ریزی مدون است.

معاون اول رئیس جمهور در بخش پایانی اظهارات خود خطاب به کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: اقداماتی که شما در بخش زیرساخت‌ها انجام دادید، اتفاق بسیار مهمی در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایجاد کرده است و به نظر می‌آید با آینده‌ای که پیش‌بینی می‌شود، خیلی از این امور انجام شده است. ما نباید به یک ماهواره اکتفا کنیم و به فکر ماهواره بزرگ تر باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار