رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نماز عید سعید فطر متناسب با پروتکل بهداشتی در فضای باز به غیر مصلای مرکزی برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸ 17 May 2020

ابناک فارس به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، مهرزاد لطفی، در هفتاد و نهمین نشست ستاد مدیریت کرونای دانشگاه، به تبیین پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی پیرامون مراسم روز قدس و نماز عید سعید فطر در فارس پرداخت و از مردم خواست تا با توجه به بازگشایی و ادامه فعالیت برخی از مراکز و مراسم، رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به مصوبه‌های نشست روز گذشته ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور رئیس جمهور افزود: با توجه به وضعیت کرونا در کشور، مراسم روز قدس در ۲۱۸ شهر در مصلای نماز جمعه با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار و تنها در تهران به‌صورت راهپیمایی با خودرو در مسیری مشخص انجام می‌شود.

لطفی ادامه داد: برگزاری نماز عید سعید فطر نیز در تمامی شهرهای کشور در محوطه و مکان‌های روباز به جز مصلای اصلی شهر و طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی کشوری برگزار می‌شود.

وی درباره بازگشایی حرم‌های مطهر نیز گفت: بر اساس تصمیم‌گیری ستاد کشوری بیماری کووید ۱۹، تنها تردد در صحن‌های حرم‌های مطهر مجاز می‌شود و مردم می‌توانند به‌مدت ۳ ساعت در صبح و ۳ ساعت در عصر به زیارت بروند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه رستوران‌ها پس از ماه مبارک رمضان و دانشگاه‌ها از هفدهم خرداد سال جاری بازگشایی می‌شوند، یادآور شد: مسابقات ورزشی نیز در استادیوم‌ها بدون تماشاچی برگزار می‌شود.

لطفی در ادامه ضمن اعلام انجام هزار و ۲۴۰ مورد نمونه تست کرونا طی روز گذشته در فارس، به بررسی آمار مبتلایان، افراد بستری و بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ در استان، موارد مثبت و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در استان پرداخت.

ارائه گزارشی از روند خدمت‌رسانی درمانی در بیمارستان شهید دوران به مراجعان و مبتلایان کروناویروس، بررسی چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی مربوط به این بیماری در این مرکز درمانی، دیگر محور این نشست بود که از سوی مدیر خدمات پرستاری دانشگاه مطرح شد.

برچسب ها: نماز ، عید فطر ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار