کد خبر: ۸۵۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲ 18 May 2020

اخبار کرونایی جهان؛ شمار مبتلایان از ۴میلیون‌و۷۰۰هزار گذشت

شمار مبتلایان به ویروس کرونا از مرز ۴میلیون‌و۷۶۰هزار تن عبور کرده و تعداد فوتی ها هم به ۳۱۵هزار تن رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین، تا به این لحظه کشورهای روسیه با  9,709، آمریکا با 7,529، عربستان با 2,736، شیلی با 2,353 و مکزیک با 2,112 مورد بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را در 24 ساعت گذشته داشته اند.

 

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

 

آمریکا

رئیس جمهور سابق آمریکا در اقدامی نادر در یک سخنرانی به صورت علنی عملکرد دونالد ترامپ و مقامهای دولت فعلی را بدون آنکه مستقیما از آنها نام ببرد مورد حمله قرار داده و از نحوه پاسخ دهی این دولت به بحران شیوع کروناویروس در آمریکا انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه اوباما در سخنانش خطاب به فارغ‌التحصیلان چند دانشگاه و برخی کالج‌هایی که به صورت سنتی متعلق به سیاهپوستان بوده‌اند، گفت: این همه‌گیری ویروس بیش از هر چیز سرانجام به صورت کامل روی این ایده که بسیاری از افراد مسئول می‌دانند دارند چه کار می‌کنند، خط بطلان کشید.

از سویی به دنبال انتقاد باراک اوباما از نحوه عملکرد دولت ترامپ در پاسخ با شیوع ویروس کرونا، مشاور تجاری کاخ سفید روز یکشنبه به تندی از انتقادات او پاسخ داده‌است.  پیتر ناوارو در مصاحبه با شبکه‌ای بی‌سی نیوز گفت: من خوشحال هستم که آقای اوباما شغل جدیدی به عنوان دبیر مطبوعاتی جو بایدن (نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰) پیدا کرده است. 

در خبری دیگر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ با یکی از رسانه های این کشور گفت که رئیس جمهور ایالات متحده حزب کمونیست چین را در زمینه شیوع کرونا مقصر می داند و گزینه هایی در این زمینه در دست کار دارد.مایک پمپئو روز شنبه در مصاحبه ای ویژه با نشریه «بریت بارت» در این باره گفت که با رایزنی با همتایان خود و ترامپ، در پی طرح ریزی ساز و کار دقیقی علیه چین در زمینه کرونا هست.

پمپئو در این مصاحبه گفت، باید اطمینان حاصل شود که جلوی چنین موردی گرفته خواهد شد. رئیس جمهور آمریکا بودجه سازمان جهانی بهداشت را قطع کرده و ما قادریم  تواناییهای این سازمان را ارزیابی کنیم تا بتوانیم آمریکاییها را ایمن نگه داریم و اطمینان حاصل کنیم که چنین چیزی دیگر رخ نمیدهد. من با همتایانم در حال گفت‌وگو هستم  و دونالد ترامپ نیز متعهد به انجام این کار است. ما ساز و کار دقیقی را انتخاب میکنیم.

پمپئو با اتهام زنی علیه چین گفت که این کشور مانع تحقیق محققان آمریکایی در این کشور در زمینه یافتن منشا کرونا شده است.

شمار مبتلایان در این کشور از مرز1,515,302 تَن عبور کرده است. با فوت 214تن دیگر شمار جان باختگان نیز به 90,327 عدد رسیده است.

 

مکزیک 

شمار مبتلایان در این کشور از مرز47,144 تَن عبور کرده است. با فوت278 تن دیگر شمار جان باختگان نیز به 5,045 عدد رسیده است. پیش تر خبرگزاری رویترز نوشت که اپیدمی کرونا در مکزیک می تواند میلیون ها نفر را به سمت فقر سوق دهد. کرونا زندگی حداقل  70 میلیون مکزیکی ، 56% از جمعیت این کشور که درآمد کافی برای تأمین نیازهای اساسی خود را ندارند تحت تاثیر قرار می دهد.

دولت مکزیک نیز اعلام کرد: بیش از346 هزار شغل رسمی بین اواسط ماه مارس و اوایل آوریل از دست رفته اند.

 

شیلی

با افزایش رو به رشد آمار همه گیری ویروس کرونا در شیلی که از اوایل ماه مه چشمگیر بوده است، سانتیگو (پایتخت شیلی)، روز شنبه، اولین روز از قرنطینه سراسری خود را پشت سرگذاشت. مقام های شیلی اعلام کردند که در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، هزاران قبر جدید در گورستان اصلی پایتخت حفر شده است. 

به گزارش پایگاه خبری فرانس 24، هفته جاری میزان ابتلا به ویروس کووید19 در شیلی افزایش یافت و دولت را ناگزیر به قرنطینه اجباری ساکنان شهر «سانتیاگو» پایتخت این کشور واقع در آمریکای جنوبی کرد.روزانه بین 350 تا 500 مورد ابتلا به کرونا در شیلی به ثبت می رسید، تا اینکه این میزان در پایان هفته افزایش یافت و روز چهارشنبه 2600 مورد و روز پنجشنبه نیز همین تعداد ثبت شد.رییس گورستان اصلی پایتخت شیلی گفت: ما این لحظه تاریخی را درک می کنیم و به قبرهای بیشتری نیاز داریم، زیرا دیدیم که چه اتفاقی در دیگر کشورها رخ داد.

حدود دو هزار قبر جدید در این گورستان برای مقابله با پیامدهای کرونا حفر شده است.

شمار مبتلایان در این کشور از مرز43,781 تَن عبور کرده است. با فوت29 تن دیگر شمار جان باختگان نیز به 450 عدد رسیده است.

 

انگلیس

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس اذعان کرد عملکرد دولتش مردم این کشور را دچار دلسردی کرده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، جانسون در یادداشتی در یک روزنامه انگلیسی نوشت:‌ درک می‌کنم که مردم در برابر بعضی از مقررات جدید احساس نا امیدی می‌کنند.وی افزود:‌ در تلاش هستیم کاری انجام دهیم تا کنون سابقه نداشته است، خارج کردن کشور از قرنطینه، به شکلی که هم ایمن باشد و هم این‌که خطر قربانی شدن تلاش‌های سخت شما را به‌دنبال نداشته باشد.

وی افزود: درک می‌کنم که آنچه از شما می‌خواهیم، پیچیده‌تر از آن است که فقط در خانه بمانید اما این مشکل پیچیده‌ای است و باید به مردم بریتانیا اعتماد کرد.

نتایج یک نظرسنجی که روز یکشنبه در روزنامه «گاردین» منتشر شده است نشان می‌دهد 42 درصد از مردم انگلیس با نحوه مدیریت بحران شیوع کرونا از سوی دولت مخالف هستند.

در مقابل 39 درصد از شرکت‌کنندگان عملکرد دولت جانسون را قابل قبول توصیف کرده‌اند.روز شنبه، پلیس لندن ۱۹ نفر را به دلیل شکستن عامدانه محدودیت‌ها و قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی و اعتراض به این اقدامات بازداشت کرد.

شمار مبتلایان در این کشور از مرز243,303 تَن عبور کرده است. با فوت170 تن دیگر شمار جان باختگان نیز به  عدد 34,636 رسیده است.

 

روسیه

به گزارش رویترز، وزارت بهداشت روسیه امروز شنبه دربیانیه ای اعلام کرد که روند ابتلا و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در این کشور افزایش یافته است.بر اساس این گزارش، طی 24 ساعت گذشته 94 مورد جدید فوت و 9709 مورد جدید ابتلا به کرونا در روسیه ثبت شده است.

به گزارش این خبرگزاری، شمار فوتی‌های ناشی از بیماری کووید 19 در روسیه به 2631 نفر و تعداد مبتلایان هم با 9709 مورد افزایش به281,752 نفر رسیده است.

همچنین گزارش‌ها در این خصوص حاکی از آن است: تاکنون 67,373 نفر از مبتلایان به کرونا نیز در روسیه بهبود یافته و حال 2,300 تن نیز بحرانی گزارش شده است.

 

عربستان سعودی

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان امروز یکشنبه از موارد جدید ابتلا به کرونا دراین کشور خبر داد. به گزارش  روزنامه عکاظ، محمد العبد العالی سخنگوی وزارت بهداشت عربستان امروز یکشنبه از موارد جدید ابتلا به کرونا دراین کشور خبر داد.

وی افزود: طی 24 ساعت گذشته 2736 مورد جدید ابتلا به کرونا در عربستان ثبت شده است که با احتساب این موارد شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به 57752 نفر افزایش پیدا کرده است.

وی مبتلایان جدید را از مکة مکرمة با (۵۵۷)، ریاض (۴۸۸)، مدینة منورة (۳۹۲)، جدة (۳۵۷)، دمام (۲۸۶)، الهفوف (۱۴۹)، الجبیل (۱۴۹)، طائف (۸۱)، الخبر (۵۱)، قطیف (۲۴)، تبوک (۱۸)، ظهران (۱۵)، بیش (۱۵)، بیشة (۱۴)، بریدة (۱۲)، الهدا (۹)، القریع (۹)، حائل (۹)، سبت العلایة (۷)، بقیق (۶)، القنفذة (۶)، ینبع (۵)، القوز (۵)، الرین (۵)، العقیق (۴)، حفر الباطن (۴)، الخرج (۴)، الدرعیة (۴)، خمیس مشیط (۳)، أحد رفیدة (۳)، محایل عسیر (۳)، القری (۳)، أملج (۳)، صامطة (۳)، المظیلف (۳)، حوطة بنی تمیم (۳)، راس تنورة (۲)، صفوی (۲)، ثریبان (۲)، نمرة (۲)، منفذ الحدیثة (۲)، المزاحمیة (۲)، رجال ألمع (۱)، عنیزة (۱)، البدائع (۱)، الرس (۱)، خیبر (۱)، الخرمة (۱)، أم الدوم (۱)، رابغ (۱)، شواق (۱)، نجران (۱)، شرورة (۱)، الشعبة (۱)، وادی الدواسر (۱)، رویضة العرض (۱) و تمیر با (۱) دانست.

محمد العبد العالی اعلام کرد: طی ساعات گذشته 10 نفر دیگر بر اثر کرونا جان باخته اند که شمار فوتی های ناشی از کرونا در عربستان به 312 نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان همچنین از بهبودی 2056 نفر دیگر در این کشور از چنگال کرونا هم خبر داد و شمار بهبود یافتگان را 25722 نفر اعلام کرد.

ایران

در ایران نیز جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و ۸۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. او  با اعلام این مطلب، اظهار داشت: از بین مبتلایان جدید، ۳۴۰ مورد بستری و ۱۴۶۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر رسید و  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۹۴ هزار و ۴۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند البته ۲۷۰۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و همچنین تا کنون ۶۸۶ هزار و ۹۳۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است و استان لرستان در وضعیت هشدار قرار دارد و تقاضا ی ما همچنان رعایت بهداشت فردی، پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار