امام جمعه بخش چوار شهرستان ایلام گفت: در این بخش شناسایی شده و ۸۰۰ خانوار محروم و آسیب‌دیده از کرونابسته‌های غذایی در اختیار آنها قرار گرفت.
کد خبر: ۸۵۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸ 19 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛حجت‌الاسلام مجتبی میهن‌پرست با بیان اینکه موضوع شناسایی محرومان و آسیب‌دیدگان در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر  برپایی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، ستادی در این زمینه تشکیل شد و همه نهادها به عضویت آن درآمدند.

وی افزود: شناسایی نیازمندان توسط کمیته امداد، سپاه منطقه، بسیج و برخی معتمدان انجام شد و نهایتا پس از حذف اسامی تکراری ۸۰۰ خانواده شناسایی شدند.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست از مذاکره با برخی شرکت‌ها و خیران برای جلب کمک‌های مومنانه خبر داد و گفت: هدف ما تهیه سبد غذایی برای خانواده‌هاست از این رو تاکیدی بر دریافت وجه نقد از خیران نداشتیم، همچنین از شرکت پتروشیمی منطقه تعداد ۲۰۰ بسته غذایی دریافت و بین محرومان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شد.

امام جمعه چوار ادامه داد: در ادامه مرحله اول کمک‌رسانی به محرومان در راستای رزمایش مواسات و همدلی تعداد ۳۰ سبد غذایی توسط شورای شهر و شهرداری و تعداد ۱۶۰ سبد توسط سپاه پاسداران تهیه و توزیع شد همچنین ۱۵ سبد توسط خیران و مبلغ ۱۵ میلیون تومان کارت هدیه نیز بین تعدادی از خانواده‌ها توزیع شد.

وی با بیان اینکه فعالیت در راستای مبارزه با کرونا پیش از نیمه شعبان آغاز شده است، گفت: از ابتدای شیوع کرونا فعالیت در راستای مبارزه با این ویروس و همچنین رسیدگی به محرومان در این شهرستان آغاز شد و پس از جمع‌آوری کمک‌هایی از خیران تعداد ۸۰ بسته مواد غذایی تهیه و پیش از نیمه شعبان توزیع شد.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست ادامه داد: پس از دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه‌اندازی رزمایش، کار بسیار جدی‌تر و منظم‌تر و با وحدت مردم و مسوولان همچنین با سرعت بیشتری پیش رفت و امروز زیرساخت مناسبی برای رسیدگی به محرومان در منطقه شکل گرفته است.

امام جمعه چوار اظهار داشت: ضروری است این رزمایش در مناسبت‌های مختلف ادامه داشته باشد زیرا مردم این منطقه شرایط اقتصادی مناسبی ندارند و وظیفه ایجاب می‌کند اکنون که چنین فضایی فراهم شده است مسوولان به درد مردم رسیدگی کنند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار