کد خبر: ۸۵۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ 19 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از لغو هرگونه راهپیمایی فیزیکی و خودرویی روز قدس در استان خبر داد و به تشریح برنامه‌های تدارک دیده شده برای روز جهانی قدس، سالروز رحلت امام خمینی(ره)، فتح خرمشهر و 15 خرداد در استان پرداخت.

حجت‌الاسلام رسول برگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزار نشدن هیچگونه راهپیمایی و مراسم در روز جهانی قدس، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه و اهمیت سلامتی مردم، تصمیم گرفته شد که هرگونه راهپیمایی فیزیکی و خودرویی در استان تعطیل شود، بر این اساس امسال راهپیمایی روز قدس برگزار نخواهد شد.

وی ادامه داد: اما در روز قدس امسال، برای اولین بار رهبر معظم انقلاب از ساعت 12 روز جمعه(روز قدس) به صورت مستقیم سخنرانی خواهند کرد و فرمایشات ایشان از رسانه‌های داخلی و بین المللی پخش خواهد شد که برنامه بسیار مهمی است.

تشریح برنامه‌های روز قدس، سالروز رحلت امام خمینی(ره)، فتح خرمشهر و 15 خرداد در استان

وی در ادامه به برخی از برنامه‌های تصویب شده برای روز قدس، سالروز رحلت امام خمینی(ره)، فتح خرمشهر و 15 خرداد اشاره کرده و ادامه داد: تشکیل قرارگاه عملیاتی، برگزاری مسابقه عکس با محوریت فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان «ملت ما عاشق مبارزه با صهیونیست است»، اطلاع رسانی از رسانه‌های استانی جهت جمع آوری ایده‌های نو، برپایی ایستگاه طراحی و خطاطی صلواتی روی خودرو، برگزاری مسابقه طراحی پوستر، موشن گرافی و...، ایجاد نمایشگاه فضای مجازی، فضاسازی و تبلیغات محیطی، استفاده از بیلبوردهای شهری، نصب بنر و پوستر و... از جمله این برنامه‌ها است.

وی با با بیان این‌که تولید محتوا در خصوص خطرهای نفوذ اسرائیل و آمریکا در منطقه و طرح نامشروع معامله قرن از جمله برنامه‌های روز جهانی قدس در استان است، افزود: تشکیل کارگروه پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی، برگزاری مسابقه تولید محتوا برای فضای مجازی، ایجاد و استفاده از هشتگ‌های مختلف، برگزاری مسابقات شعر نقاشی و مقاله، برگزاری سخنرانی مجازی هیئات مذهبی به صورت زنده از صفحات مجازی و پخش از صدا و سیما و... از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای روز جهانی قدس، فتح خرمشهر، سالروز ارتحال حضرت امام(ره) و 15 خرداد است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در امر کمک مومنانه، اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی به ویژه پخت نان رایگان به تعداد ۲۰ مورد برای روز جهانی قدس و 20 مورد برای ارتحال حضرت امام راحل خواهد شد.

وی ادامه داد: دعوت از عموم جهت استفاده از تصاویر روز قدس و ارتحال امام(ره) در پروفایل‌ها، انجام فعالیت‌های جهادی اعم از تولید ماسک، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و غذایی بین نیازمندان با کمک خیران، راه اندازی گروه سرود سیار با محوریت جشنواره روز قدس و سوگواری رحلت امام(ره)، برگزاری تولیدات رسانه‌ای دانش آموزان و پخش آثار برگزیده از رسانه‌های استانی، تبیین روزانه اهمیت روز قدس و ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام برای دانش آموزان از طریق شبکه مجازی شاد و ارسال کلیپ خانوادگی با محوریت شعار ضد اسرائیلی-آمریکایی نیز از سایر برنامه‌ها برای روز قدس و سالروز رحمت امام خمینی(ره) در استان است.

پیشنهاد نصب المان "روز قدس" در تبریز

وی تشریح کرد: با عنایت به این‌که شهر غزه خواهرخوانده شهر تبریز است، به شورای شهر و شهرداری کلانشهر تبریز پیشنهاد شده که المان دائمی روز قدس در مرکز شهر افتتاح شود؛ همچنین مسابقه گرافیکی از جمله مشهور شهید مبارزه با صهیونیست شهید عبدالصمد امام پناه «مسلمانان دو قبله دارند، کعبه برای عبادت و قدس برای شهادت» نیز به مناسبت روز جهانی قدس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام برگی به دیدار با خانواده شهدای جبهه مقاومت به ویژه شهدای مبارزه با صهیونیست از جمله عبدالصمد امام پناه و شهید اکبر زوار جنتی به مناسبت روز قدس اشاره کرد و افزود: نورپردازی در چند نقطه از سطح شهر با محوریت نقشه فلسطین و جبهه مقاومت بر روی بناها و ساختمان‌ها، برگزاری مراسم مسابقه مجازی از اشتراکات وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام(ره) و بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری مسابقه مجازی ویژه طلاب از متن "منشور روحانیت حضرت امام(ره)"، تبیین گلچینی از وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام(ره) و پخش از صدا و سیما از اوایل خرداد تا نیمه خرداد، ضبط خاطرات مبارزان انقلابی و تحلیلگران استانی از طریق صدا و سیما جهت تبیین ابعاد شخصیتی حضرت امام و پخش در ایام ارتحال و تبیین ارتباط بیانیه گام دوم انقلاب و وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام(ره) با حضور کارشناسان مجرب نیز از سایر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به دعوت از شعرای آیینی جهت تبیین اشعار امام در دهه اول و دوم خرداد به مناسبت رحلت جانسوز حضرت امام(ره)، از برگزاری مسابقه مجازی برای بانوان به عنوان زن از دیدگاه حضرت امام(ره)، شعر خوانی مداحان و شعرای انقلابی در هفته استقبال روز جهانی قدس و ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره)، برگزاری میزگردهای مختلف جهت تحلیل ابتکار حضرت امام خمینی(ره) در تعیین روز جهانی قدس و برگزاری میزگردهای مختلف جهت تبیین سیره و ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) در مبانی مختلف خبر داد.

تهیه بزرگترین پرچم اسراییل در آذربایجان شرقی جهت به آتش کشیدن

وی در ادامه از تهیه بزرگ‌ترین پرچم فلسطین جهت نصب و تهیه بزرگترین پرچم اسراییل جهت به آتش کشیدن خبر داد و گفت: همچنین برگزاری ختم قرآن در یادبود حضرت امام(ره) و به ویژه شهدای ۱۵ خرداد، برگزاری مسابقات نقاشی، هنری و انشاء نویسی برای کودکان و نوجوانان، بزرگداشت دو شهید تبریزی سال ۱۳۴۲ به نام شهیدان بخشعلی زهرایی و حسین راموز که با هجوم جلادان شاه به طالبیه به شهادت رسیدند و همچنین اجرای برنامه‌های پخش زنده در پارک غزه از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده به مناسبت روز جهانی قدس، سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با دعوت از مردم استان جهت پیوستن به پویش‌ها و برنامه‌های فضای مجازی در راستای حمایت از قدس، اظهار کرد: مبنای تمامی فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلغیات اسلامی استان، مردم بوده و ما صرفا دعوت کننده هستیم و مردم خودشان به صورت پرشور مراسم‌ها را همراهی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار