مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از انجام سالانه حدود یک هزار پیوند عضو کبد، کلیه، لوزالمعده، روده و قلب در شیراز خبر داد و گفت: این مهم باعث شده این استان در امر اهدا عضو پیشرو باشد.
کد خبر: ۸۵۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ 20 May 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:سیاوش غلامی با اشاره به فرارسیدن روز ملی اهدای عضو اظهار داشت: شیراز قطب پیوند کشور است و بخش پیوند کبد این استان در طی سه سال متوالی به‌ عنوان بزرگ‌ترین مرکز پیوند کبد در دنیا شناخته شده و امروزه این مرکز در مجامع بین المللی از جایگاه قابل‌ توجهی برخوردار است.

وی با اشاره به شرایط فعلی وشیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: مرکز پیوند شیراز سالانه یک هزار عمل پیوند انجام می‌دهد و امسال نیز با شیوع ویروس کرونا، در این مرکز از ابتدای سال تاکنون 30 مورد پیوند کبد، 38 مورد پیوند کلیه و دو مورد پیوند روده را انجام شده است.

غلامی تأکید کرد: در حال حاضر کرونا در کشور وهمچنین در فارس مدیریت و کنترل ‌شده است، تعداد پیوندها رو به افزایش و امیدوارکننده است.

وی شرایط فعلی اهدای عضو را در جامعه مساعد ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه با فرهنگ‌سازی توسط صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، فارس یک استان پیشرو در امر اهدای عضو به شمار می رود.

مسئول واحد فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: افراد داوطلب جهت دریافت کارت اهدای عضو می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه www.ehda.ir اقدام برای عضویت و دریافت کارت اهدای عضو اقدام و در این عمل خداپسندانه شریک کند.

غلامی با اشاره به اینکه پیش‌ از این تمام اعمال جراحی پیوند اعضا در بیمارستان نمازی انجام می‌شد، یادآور شد: در بیمارستان نمازی امکان گسترش بخش پیوند وجود نداشت و لذا بیمارستان پیوند عضو ابوعلی سینا در مرداد 96 به‌صورت کاملاً مجهز با همه امکانات باهمت دکتر ملک حسینی و جمعی از خیرین در شهر صدرا افتتاح شد.

برچسب ها: پیوند ، شیراز ، قطب پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار