معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا گفت: بیماری کرونا همچنان به عنوان تهدیدی جدی در جامعه وجود دارد که نباید از آن غافل شد.
کد خبر: ۸۵۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 21 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حسین آرگیو، در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان فسا افزود: با توجه به مهارت کادر درمان و کنترل‌های مستمر برای مهار بیماری کرونا، در شرایط مطمئن و قابل قبولی قرار داریم و پایین بودن آمار فوتی‌ها، بیانگر میزان توانمندی مسوولان بهداشتی در روند درمان این بیماری است.
وی بیان کرد: اما در این شرایط علاوه بر توجه به وضعیت معیشتی مردم و تامین ارزاق عمومی، رونق اقتصادی، فعالیت صنایع تولیدی و برگزاری آیین‌های مذهبی، از تامین سلامت مردم نیز غافل نبوده‌ایم و این امر با همراهی مردم این شهرستان محقق شده است.

آرگیواضافه کرد: سلامت، امنیت و معیشت، سه ضلع مهم و اساسی هستند که هر کدام با هم ارتباط ساختاری و گسترده دارند و پایه‌های یک جامعه ایده‌آل را تشکیل می‌دهند، بنابراین باید بین این سه موضوع، ارتباط متوازن و موثر برقرار شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا هم در این نشست گفت: به لحاظ شیوع بیماری کرونا، این شهرستان هنوز جزو مناطق زرد به شمار می‌آید و نیاز به برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای مقابله و مهار این ویروس داریم.

علی اصغر خالقی اظهار داشت: سلامتی مردم برای ما اولویت اصلی است و باید همچنان بر رعایت فاصله فیزیکی، گندزدایی و ضدعفونی مستمر محیط‌ها و تاکسی‌ها و سرویس‌های حمل و نقل عمومی اهتمام داشته باشیم.

وی ادامه داد: این دانشگاه آمادگی دارد از رانندگان تاکسی و سرویس‌های حمل و نقل و همچنین کارکنان اداره‌هایی که مراجعه‌کنندگان آنها پُر شمار است به عنوان گروه‌های پُرخطر و در معرض ابتلا به بیماری، آزمایش کرونا انجام دهد.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار