کد خبر: ۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵ 25 January 2015

سه چهار سالی میشود که شهرداری شیراز کمی به فکر زیبا سازی شهر افتاده است.در خیابان که قدم میزنی هرازگاهی نقش و نگارهایی بر پیشانی شهر میبینی که برای لحظه ای هم که شده فارغ از گرفتاری های زمانه تو را در بحر ملاطفت و احساسات آرامش بخش غرق میکند.

اما مدتیست که بر دیوارهای شهر نقش های حیرت انگیزی مشاهده میشود.شما را دعوت به خواندن شرح حال اولین دیدار خبرنگارمان از یکی ازین آثار گرانسنگ میکنیم.

«در خیابان مشغول قدم زدن بودم که ناگهان با صحنه ای روبرو شدم که مرا به فکر فرو برد.عرق سردی بر پیشانیم نشست و ازینکه نام خبرنگار بر من نهاده اند شرمسار شدم.شرم کردم که چطور جشنواره نقاشی دیواری خردسالان 4 تا 6 سال برگزار شده و من خبر ندارم»

بقیه همکاران نیز با دیدن عکس ها دچار احوالات مشابه شده و تصمیم به استعفای دسته جمعی و خلع لباس خبرنگاری داوطلبانه شدند و . . .

که ناگهان . . .

ناگهان یکی از همکاران که موضوع را پیگیری کرده بود آتش عذاب وجدان همه را خاموش کرد و شادی را به اردوی هیات تحریریه بازگرداند.

خوشحالی که از دو جهت بود.اول اینکه موضوع جشنواره و بی خبری ما منتفی شده بود و کلا ساخته ذهن مشوش خبرنگار ما بود و دوم اینکه چراغ امیدمان به آینده سازان کشور دوباره روشن شد؛چرا که با دیدن آثار نقش بسته بر دیوار شهر،چراغ امیدمان به نوگلان باغ زندگی خاموش که نه بلکه ترکیده بود!!!

موضوع از این قرار است که این آثار خارق العاده! به سفارش شهرداری مرکزی نقش بر دیوار شده و خطرناک تر آنکه قرار است این طرح فاخر در مجموع به مساحت 400 هزار متر مربع در سرتاسرشهرمان،نوازشگر دیدگان بینندگان باشد!!!

گفته شده که هدف ازین طرح خلاقانه!!! مبارزه با تبلیغات منزل مبله میباشد که جا دارد مراتب تشکرمان را به شهرداری ابراز نماییم!!!

براستی آیا این نقاشی ها شایسته پایتخت فرهنگی ایران؛شهر گل و بلبل؛شیراز جنت تراز میباشد؟

آیا این طرح های سرهم بندی و هول هولکی بد منظر بی احترامی به مردم هنردوست و هنرفهم و جفا به هنرمندان خلاق و توانمند که مدتهاست طرح هایشان پشت دروازه شهرداری مانده و منتظر تأیید هستند نیست؟

باشد که مسوولان موقعیت و پتانسیل شهر شیراز را درک کنند و قدر این شهر را بدانند.

براستی که شیراز در چند دهه اخیر مورد ظلم واقع شده.

به امید برچیده شدن دشواری ها (اگر خدا بخواهد)

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
تابناک جان اینجا هر از چند گاهی اینگونه طرح های عجیب و غریب تصویب و اجرا می شود که تا ابدالدهر هم کسی دلیلش را نخواهد فهمید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار