رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت:بیشترین تخلف کشف‌شده گرانفروشی و عدم درج قیمت بوده است.
کد خبر: ۸۵۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 21 May 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:عرصه بر گرانفروشان ظهر امروز حمید زارع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای اجرای هر چه‌بهتر امر نظارت هماهنگی لازم با دستگاه‌های مربوطه ازجمله تعزیرات حکومتی استان و اتاق اصناف انجام شد و با بسیج همه نیروها و امکانات، این مانور سه روز آخر هفته گذشته یعنی در روزهای 23، 24 و 25 اردیبهشت به اجرا درآمد.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و حجم گزارشات دریافتی از شهروندان شیرازی، بازرسی‌ها بر اقلام اساسی سبد خانوار شامل برنج، حبوبات، میوه و تره‌بار و لوازم‌خانگی متمرکز شد ضمن اینکه بازرسی از سایر رسته‌ها نیز در برنامه بازرسی به‌طور مستمر وجود داشت.

به گفته وی به‌منظور نظارت مطلوب‌تر بر بازار این گروه‌ها در قالب گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده از اصناف و مراکز خدماتی این استان بازرسی کردند.

زارع تصریح کرد: این تعداد بازرس فعالیت خود را هم‌زمان با طرح نظارتی رمضان در ۲ نوبت صبح و عصر انجام می‌دادند.

این مقام مسئول یادآور شد: در این طرح بازرسان بر رعایت بهداشت، درج قیمت، مبازره با گران‌فروشی، جلوگیری از تقلب، پرهیز از کم‌فروشی، صدور فاکتور رسمی، قیمت‌گذاری کالاها و برخورد جدی با متخلفان را نظارت و پیگیری کردند.

به گفته زارع در این مانور ۷۲۰ بازرسی انجام شد که طی آن ۱۷۸ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال‌شده است.

بر پایه گفته وی بیشترین تخلف کشف‌شده گرانفروشی و عدم درج قیمت بوده است.

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین به شناسایی انبار احتکار قند و شکر در این طرح اشاره کرد و گفت: در اجرای این مانور بازرسان موفق به شناسایی یک انبار احتکار قند و شکر شدند که به احتکار ۱۵ تن قند و شکر اقدام کرده بود و برای این متخلف پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد ضمن اینکه انبار نیز پلمپ شده تا با دستور مرجع قضایی در خصوص توزیع آن تصمیم‌گیری شود.

زارع به کشف کولرهای گازی قاچاق نیز اشاره کرد و گفت: در اجرای این مانور بازرسان تعدادی دستگاه کولرگازی قاچاق را دریکی از واحدهای صنفی لوازم‌خانگی کشف و پرونده تخلف به ارزش ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برای مدیر آن واحد تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

به گفته وی این طرح ویژه نظارتی در هفته‌های آتی نیز به‌طور مستمر انجام و با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ (ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس) و تلفن ۳۲۳۴۰۰۰۰ ستاد خبری اتاق اصناف اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار