دادگستری کل استان فارس در بیانیه‌ای اعلام کرد: گرامیداشت روز جهانی قدس در بیش از یکصد کشور جهان نشان می‌دهد که مساله قدس به گفتمان جهانی تبدیل شده است و روند بیداری ملت‌ها در این مساله رو به فزونی است و انشاءالله دیر یا زود قبله اول مسلمین به آغوش امت باز خواهد گشت و حلاوت صهیونیست‌ها و اربابان آن‌ها به تلخی تاریخی تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ 22 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: شخصیت‌ها و نهاد‌های مختلف در استان فارس با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

روز قدس، روز نمایش وحدت امت اسلامی


آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: روز جهانی قدس یکی از ماندگارترین یادگاران احیا کننده اسلام ناب محمدی در عصر حاضر، امام خمینی(ره) است که مرز دقیق و مشخصی میان حق و باطل کشیده و کلید رمزآلود گشوده شدن درهای فرج حضرت ولیعصر(عج) را در اختیار امت اسلامی گذاشته است.

روز قدس، روز نمایش وحدت امت اسلامی و اراده مسلمانان و مظلومان جهان در بازپس‌گیری قبله اول مسلمین از چنگال اشغالگران قدس شریف است.

این روز بزرگ و اراده عظیمی که در ورای این یوم‌الله نهفته است، هیچگاه تعطیل کمرنگ و یا به فراموشی سپرده نخواهد شد و گرچه امسال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، راهپیمایی روز قدس برقرار نیست اما ولی امر مسلمین جهان در این روز، بار دیگر اقتدار و عظمت امت اسلامی را روزافزون خواهند نمود و اراده حتمی و تخلف ناپذیر ناپذیر الهی مبنی بر نابودی کفر و استکبار و پیروزی مستضعفان و صالحان را نوید خواهند داد.

 

نه ویروس کرونا و نه هیچ چیز دیگر نمی‌تواند در حمایت از فلسطین مانع ایجاد کند


دادگستری کل استان فارس در بیانیه‌ای اعلام کرد: گرامیداشت روز جهانی قدس در بیش از یکصد کشور جهان نشان می‌دهد که مساله قدس به گفتمان جهانی تبدیل شده است و روند بیداری ملت‌ها در این مساله رو به فزونی است و انشاءالله دیر یا زود قبله اول مسلمین به آغوش امت باز خواهد گشت و حلاوت صهیونیست‌ها و اربابان آن‌ها به تلخی تاریخی تبدیل خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: نه ویروس کرونا و نه هیچ چیز دیگری نمی‌تواند در راه حمایت از کشور فلسطین، آزادی فلسطین و همراهی با جبهه مقاومت مانع افکنی کند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا و وجود محدودیت در برگزاری تجمعات فیزیکی، اجتماع بزرگ حامیان فلسطین در روز جهانی قدس به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مردم انقلابی ایران و سایر آزادی خواهان جهان جهت حضور در این اجتماع می‌توانند با مراجعه به سایت بین المللی و چند زبانه www.qudsday.net ضمن ثبت نام در کنار دیگر ملت‌های جهان در این اجتماع و پویش با شکوه جهانی شرکت کرده و روز جهانی قدس و مساله فلسطین را گرامی دارند.

پیش از این نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفته است: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از این بیماری امکان برگزاری مراسم شایسته و گسترده روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به صورت راهپیمایی سراسری در کشور مقدور نخواهد بود، ولی به دلیل ضرورت زنده نگه داشتن این روز ویژه برنامه استثنایی خواهیم داشت.

او افزود: ساعت ۱۲ روز جمعه همزمان با روز جهانی قدس، رهبر معظم انقلاب با جهان اسلام سخن خواهند گفت که این برنامه به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی پخش می‌شود. برای بهره حداکثری از سخنان رهبر معظم انقلاب در هیچ نقطه‌ای از کشور هیچ برنامه‌ای تحت عنوان روز قدس نخواهیم داشت.

در همین حال، مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس روز پنجشنبه اعلام کرد:در تمام مناطق استان که مجاز به برگزاری نماز جمعه هستند، نمازگزاران بدون خروج از مصلا‌ها و با حذف برنامه راهپیمایی، به نمایندگی از سایر شهر‌هایی که فعلا امکان اقامه نماز جمعه ندارند، به نشانه انزجار از استکبار جهانی فریاد مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا سرخواهند داد.

تلاش مجلس یازدهم برای مقابله با تحرکات رژیم صهیونیستی


ابراهیم عزیزی منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی و شهدای گرانقدر مدافع حرم اظهارکرد: تحرکات نظامی و سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی در سال‌های اخیر به همگان ثابت کرد که این رژیم جعلی، جز دشمنی با جهان اسلام هویت دیگری ندارد.

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم گفت: از آنجا که امپریالیسم جهانی همواره به دنبال توطئه برای جدایی فلسطین از جهان اسلام است، کسانی که به دنبال توافق‌های جعلی تحت عنوان توافق قرن هستند، بدانند انقلاب اسلامی بیش از چهار دهه است که دست آن‌ها را خوانده و به پشتوانه مردمی بصیر، توطئه‌های شوم آن‌ها را نقش برآب می‌کند.

عزیزی افزود: با توجه به شرایط فعلی جامعه در پی شیوع بیماری کرونا ضمن تقدیر از جامعه درمانی، امسال به دلیل شرایط موجود و اهمیت سلامت مردم، آیین روز قدس متفاوت از سال‌های گذشته اجرا می‌شود و در این راستا جهان اسلام گوش به سخنان گوهربار رهبرمعظم انقلاب اسلامی خواهد سپرد تا مانند همیشه بیانات ایشان چراغ راه مسایل و مباحث دنیای اسلام باشد.

او ادامه داد: در این راستا نمایندگان مردم در مجلس یازدهم نیز تمام تلاش خود را به منظور مقابله با تحرکات رژیم غاصب و جعلی صهیونیست در منطقه در حوزه قانون گذاری به کار خواهد بست تا بیش از پیش این رژیم جعلی و کودک کش را در انزوای سیاسی قرار دهند.

حمایت جامعه پزشکی فارس از آرمان مردم فلسطین


همچنین کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرد.

در این بیانیه گفته شده است: آزادی قدس شریف و تلاش برای زوال و نابودی قطعی اسرائیل و محو غده سرطانی منطقه را همچنان اولویت اول جهان اسلام دانسته و هر اقدامی که امت اسلامی را از موضوع فلسطین منحرف سازد، محکوم می‌کنیم.

کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بیانیه ضمن محکوم کردن ترور سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» که نمادی از استکبار ستیزی و عدالت خواهی بود، تاکید کرده است: به فضل الهی شهادت سرباز ولایت و امت اسلامی، حاج «قاسم سلیمانی» و دیگر فرزندان تربیت یافته در مکتب ولایت فقیه و مقاومت اسلامی، بر خلاف نیت و غایت این اقدام شوم، فصل نوین و گشاینده جبهه‌های جدیدی در روند مقاومت ضد صهیونیستی و مقابله باتروریست‌های متجاوز و اشغالگر آمریکایی و اسرائیلی در منطقه خواهد گردید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه نیز در بیانیه‌هایی به مناسبت روز جهانی قدس، بار دیگر حمایت خود را در دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم اعلام کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار