در ادامه رضاییان، معاون امور عمرانی استاندار گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی (درون شهری) و خصوصی (بین شهری) و پیش بینی آن در لایحه بودجه ۹۹ از برنامه ششم توسعه است.
کد خبر: ۸۵۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 22 May 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلان شهر شیراز عامل اصلی کاهش کیفیت هوای شیراز را ذرات معلق با قطر کمتر از ۲/۵ میکرون عنوان کرد و گفت: به دلیل وجود کانون‌های گرد و غبار در اطراف شیراز به ویژه معادن شن و ماسه دوکوهک در اثر وزش باد شدید شاهد کاهش کیفیت هوا در ساعات بعد از ظهر هستیم.
ظهرابی افزود: خودرو‌های فرسوده از بزرگترین عوامل ایجاد آلودگی و کاهش کیفیت هوا است به طوری که هر خودرو فرسوده به طور میانگین ۳ تا ۵ برابر یک خودروی سالم ایجاد آلودگی می‌کنند.
وی همچنین در خصوص انتقال صنایع آلاینده به خارج از شهر گفت: کارخانه ریشمک به خارج از شهر منتقل شده و پرونده کارخانه سیمان نیز به دلیل عدم اجرای تعهدات مبنی بر انتقال و آلودگی زیست محیطی به مرجع قضایی ارجاع شده. وی با انتقاد از مدیران کارخانه پشم شیشه در خصوص فعالیت توام به آلودگی اظهار داشت در صورت تداوم آلودگی و عدم رفع آلودگی در مهلت تعیین شده، مدیران این واحد هم تحت تقیب قانونی قرار می‌گیرند.
وی افزود شرکت روغن نباتی بخش عمده‌ای از خط تولید را متوقف کرده، اما باید تمام کارخانه به خارج از شهر منتقل شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس افزود: به منظور نتیجه گیری بهتر و برای جلوگیری از بروز آسیب در بخش تولید تصمیم بر پیگرد قضایی شخص مدیر عامل صنایع آلاینده گرفته شده است.


نوسازی ناوگان حمل ونقل درون و برون شهری


در ادامه رضاییان، معاون امور عمرانی استاندار گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی (درون شهری) و خصوصی (بین شهری) و پیش بینی آن در لایحه بودجه ۹۹ از برنامه ششم توسعه است.
رضاییان افزود: برای کاهش آلودگی هوای ناشی از منابع متحرک بایستی از مسیر‌های موازی استفاده شود. از جمله بحث معاینه فنی که می‌تواند مانع حضور خودرو‌های فرسوده و آلاینده در سیستم حمل و نقل درون شهری و برون شهری باشد و جریمه نمودن خودرو‌های آلاینده خود عامل بازدارنده دیگری می‌تواند باشد.
وی گفت: در بحث منابع آلاینده ثابت (صنایع) بایستی اعمال فشار بیشتر انتقال به خارج از شهر صورت پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار