امام‌جمعه فیروزآباد گفت:ارتش و سیاستمداران آمریکا مواظب جابجایی‌های خود در منطقه باشند که ایران مقتدرانه آماده ضربه زدن به این کشور در کل منطقه خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 22 May 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سید عزیزاله هاشمی زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به‌روز جهانی قدس اظهار داشت: روز قدس سلاح برنده‌ای است که در اختیار ملت شهید داده فلسطین قرارگرفته است.

وی افزود: رژیم اشغالگر قدس هفتادودو سال پیش با حمایت آمریکای جنایتکار و روباه پیر یعنی انگلیس سرزمین مقدس فلسطین را اشغال کرد.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: فلسطینی‌ها ده‌ها سال برای آزادی این خاک، تلاش‌های فراوانی انجام دادند اما هیچ پیروزی به دست نیامد چراکه مشکل کار در دخالت ندادن دین و مسئله جهاد در مقاومت بود.

هاشمی زاده اضافه کرد: رهبران فلسطین می‌خواستند با مسئله ملی‌گرایی دشمن را از خانه خود بیرون کنند اما مقاومت مشکلی را حل نکرد و بالاخره انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد.

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) برای پیروزی فلسطین به صحنه آمد و با دمیدن روحیه جهادی در میان فلسطینیان و تحت تأثیر قرار دادن رهبران فلسطین به مسئله مهم دین آن‌ها را دعوت به دفاع و جنگ با صهیونیست‌ها کرد.

امام‌جمعه فیروزآباد ابراز داشت: امروز تنها مسئله دفاع نیست و روز جهانی قدس به‌فرمان امام به دنیای اسلام معرفی شد و سرداری را به نام سردار قاسم سلیمانی به‌عنوان فرمانده سپاه قدس به منطقه فرستاد.

هاشمی زاده گفت: با ورود سردار سلیمانی به فلسطین اشغالی وضع جبهه‌ها و مقاومت تغییر کرد به‌گونه‌ای که مبارزات جنبه تهاجمی به خود گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امروز با کمک انقلاب اسلامی، مردم فلسطین با موشک به‌جای سنگ به میدان آمد به‌گونه‌ای که در این دهه اخیر رهبران و رزمندگان فلسطینی چند نوبت جنبه تهاجمی به خود گرفتند.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به موانع سر راه پیروزی فلسطین تصریح کرد: سران کشورهای خودفروخته عربی مانند عربستان، مصر، اردن سران پشت پرده باسیاست‌های آمریکایی و صهیونیست، عوامل داخلی سازش‌کار و حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها ازجمله موانع سر راه پیروزی فلسطینیان است.

هاشمی زاده افزود: تا سران کشورهای عربی و رهبران سازش‌کار داخلی با رهبران جهادی هماهنگ نشوند پیروزی ممکن است به تأخیر افتد و امید است امت اسلامی به کمک فلسطینیان یک دولت مستقل فلسطینی ایجاد کنند.

امام‌جمعه فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود به حرکت ۵ نفت‌کش ایرانی حامل بنزین و گازوئیل به کشور ونزوئلا اشاره کرد و گفت: این پنج کشتی جلو چشم همه مردم دنیا به‌سوی ونزوئلا در حال حرکت است.

هاشمی زاده اضافه کرد: ونزوئلا در واقع به‌عنوان حیاط‌خلوت آمریکا بوده چون شمالی‌ترین قسمت آمریکای جنوبی، ونزوئلا قرار دارد و لازم است بدانیم این کشور با ذخیره ۳۰۰ میلیارد بشکه نفت، نفت‌خیزترین کشور دنیا و ایران اسلامی با ۲۰۰ میلیارد بشکه نفت ذخیره در رتبه سوم دنیا قرار دارد.

وی با اشاره به دلایل ونزوئلا از خرید بنزین ایران بیان داشت: این کشور فاقد تجهیزات لازم برای استفاده از صنعت نفت است، تحریم‌های ظالمانه آمریکا باعث شده که قسمت اعظم برق این کشور از کار افتد که در این صورت نمی‌توان از پالایشگاه استفاده کرد و همچنین ونزوئلا در داخل خاک آمریکا دارای پالایشگاه‌هایی است که در عمل اجازه بهره‌برداری از آن‌ها را ندارد و ناچار است بنزین و گازوئیل موردنیاز خود را از ایران خریداری کند.

امام‌جمعه فیروزآباد گفت: قیمت این محموله نفتی حدود ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان که مورد تهدید آمریکا قرارگرفته است.

هاشمی زاده تصریح کرد: اگر آمریکا بخواهد مانع ارسال این محموله‌ها گردد در هر نقطه‌ای از جهان در معرض خطر خواهد بود و ضربات مهلک به منافع آمریکا در منطقه و جهان خواهیم زد.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که این بلا سر نفت‌کش انگلیس آمد و یا همان‌طور که پایگاه نظامی آمریکا در عین الا سد را مورد هجمه قراردادیم و یا همان‌طور که ماهواره نظامی نور به فضا نیز پرتاب کرده آمادگی داریم به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای و جهانی هر شرارت آمریکایی را پاسخ دهیم.

امام‌جمعه فیروزآباد در بخش پایانی خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به پایان تحریم تسلیحاتی ایران و تحمیل آن از سوی شورای امنیت افزود: اوایل مهرماه آینده تحریم تسلیحاتی ایران از سوی شورای امنیت به پایان می‌رسد و این روزها شاهد سخنان رکیک و بی‌مرز آمریکا اعم از جمهوری خواهان و دمکرات‌ها است که مرتب نگرانی‌های خود را بروز می‌دهند.

هاشمی زاده ادامه داد: ترس آمریکا از این است که با شکسته شدن تحریم تسلیحاتی با توجه به قدرت و خلاقیتی که درزمینهٔ تسلیحات داریم ایران بتواند به فناوری‌های نوین نظامی دنیا دسترسی پیدا کند و به‌سرعت به یک قدرت برتر در منطقه و جهان تبدیل شود و سلاح‌های ساخت داخلی خود را به کشورهای تحت ستم صادر کند.

وی در پایان گفت: ارتش و سیاستمداران آمریکا مواظب جابجایی‌های خود در منطقه باشند که ایران مقتدرانه آماده ضربه زدن به این کشور در کل منطقه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار