در گزارش زیر چند نمونه از بهترین غذا‌های مخصوص عید فطر در سراسر دنیا را به شما معرفی می‌کنیم.
کد خبر: ۸۵۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 25 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: غذا بخشی جدانشدنی از جشن عید فطر است که خانواده‌ها و دوستان را دور هم جمع می‌کند تا از غذا و از هم‌نشینی با هم لذت ببرند.

در ادامه چند نمونه از بهترین غذا‌های مخصوص عید فطر را به شما معرفی می‌کنیم.

غذای عید فطر مراکش: آسیدا و طاجین

مردمان مراکش روز خود را با یک غذای پر خاصیت آغاز می‌کنند. این صبحانه که به نام آسیدا معروف است نوعی خوراکی شبیه به پودینگ برنج است، با این تفاوت که شامل کوسکوس (غذای مغربی)، کره، عسل و ادویه جات است. این غذایی ساده، اما شیرین است (این موضوع میتواند دلیلی باشد بر این مسئله که این عید را عید شیرین می‌نامند). ممکن است آسیدا آغاز کننده روز باشد، اما به طور مرسوم آن‌ها با طاجین روزشان را به اتمام می‌رسانند.

طاجین در سال‌های متمادی در سراسر آفریقای شمالی محبوبیت خود را حفظ کرده است. مرغ یکی از مواد اصلی بکار رفته در طاجین است، اما معمولا برای عید فطر از گوجه فرنگی، گوشت گوسفند با میوه‌های خشک در این غذای خوشمزه استفاده می‌شود.

لذیذترین غذا‌های مخصوص عید فطر در سراسر دنیا + تصاویر

غذای عید فطر هند پاکستان و بنگلادش: شیر خرما

در کشور‌هایی نظیر هند پاکستان و بنگلادش نوعی غذای خامه‌ای به نام شیر خرما یا kurma برای عید فطر مشهور است. این غذا از ظرفی پر از شیر به همراه رشته‌ای به نام ورمیشل که به سویان معروف است، درست می‌شود. در برخی مواقع برروی آن بادم نیز میریزند. این غذای شیرین بعنوان یکی از مشهورترین غذا‌های عید فطر در این کشور‌ها معرفی می‌شود که به نام shmia می‌شناسند.

لذیذترین غذا‌های مخصوص عید فطر در سراسر دنیا + تصاویر

غذای عید فطر اندونزی: لاپیس لجیت

مردمان اندونزی پایان ماه مبارک رمضان را تحت تاثیر تاریخ استعماری هلندی‌ها با یک کیک شامل چندین لایه ادویه خوشمزه جشن می‌گیرند. لاپیس لجیت یک خوراکی محبوب در هلند است که آن را spekkoek می‌نامند و اتفاقا یکی از خوراکی‌های پر مصرف عید آنهاست بطوریکه هر لایه کیک قبل از اینکه به محصول نهایی تبدیل شود بصورت خمیری آماده می‌شود.

لذیذترین غذا‌های مخصوص عید فطر در سراسر دنیا + تصاویر

غذای عید فطر افغانستان: بولانی

عید در افغانستان به عنوان یک جشن مخصوص کودکان شناخته شده است. این جشن‌های ویژه مخصوص اعضای جوان خانواده طراحی شده است. یکی از سنتی‌ترین غذا‌های افغان در این سال‌ها که در تمامی خانواده‌ها مشهور است به نام بولانی معرفی می‌شود. این غذا شامل سیب زمینی، کدو تنبل، کنسرو عدس و اسفناج است. این غذای لذیذ و پرخاصیت به عنوان یکی از چند غذای طعم دهنده برای عید معرفی می‌گردد.

لذیذترین غذا‌های مخصوص عید فطر در سراسر دنیا + تصاویر

غذای عید فطر فلسطین، سوریه، لبنان، مصر، عراق: بیسکوییت کره‌ای

ما آن‌ها را بیسکوییت کره‌ای می‌نامیم، این نزدیک‌ترین ترجمه به زبان انگلیسی می‌باشد. یکی از شیرینی‌های مورد علاقه‌ی مردمان فلسطین، سوریه و لبنان است. اینها مردمان کشور‌هایی هستند که عید به رغم خشونت و تهدید در آن‌ها برگزار می‌شود. فلسطینی‌ها آن را به نام گریبک می‌شناسند که شامل آجیل یا بادام می‌شود. این در حالی است که در سوریه و لبنان آن را مامول می‌نامند که از گردو و خرما استفاده می‌کنند. عراقی‌ها آن را به عنوان کلیچا می‌شناسند درصورتیکه مصری‌ها بیسکوییت را با عسل می‌پزند و کک می‌نامند.

لذیذترین غذا‌های مخصوص عید فطر در سراسر دنیا + تصاویر

غذای عید فطر انگلستان: بریانی کلاسیک

یکی از محبوبترین غذا‌های عید در انگلستان بریانی کلاسیک می‌باشد. این غذا شامل مخلوطی از گوشت و برنج با طعم‌های تند و تلخ است. طیف گسترده‌ای از گوشت گوسفندی، گوساله و ماهی (با توجه به اینکه پروتئین کمتری دارد) در این غذا استفاده می‌شود. این غذا با خیار و ماست، نعنا، سالاد و ترشی معمولا سرو می‌شود. کاملا روشن است که بفهمیم چرا این غذای لذیذ و خوشمزه سالهاست جزو غذا‌های مورد علاقه انگلیسی‌ها بوده است.

لذیذترین غذا‌های مخصوص عید فطر در سراسر دنیا + تصاویر

غذای عید فطر مالزی: رندانگ

عید فطر به نام هری رایا در مالزی شناخته شده است. همچنان مقدار زیادی غذا‌های سنتی مربوط به این جشن وجود دارد که مهمترین آن نان تند نارگیل است که بعنوان رندانگ معروف است. برخلاف انگلیسی‌ها، گوشت گاو یکی ازاجزای اصلی غذای محبوب عید فطر مالزیایی‌ها و همچنین دیگر اقوام مالایی مانند سنگاپور، فیلیپین و برونئی است.

لذیذترین غذا‌های مخصوص عید فطر در سراسر دنیا + تصاویر

غذای عید فطر چین: ژیانگ

بسیاری از مردم فراموش می‌کنند که چین، علی رغم جمعیت بسیار زیاد مسیحی که دارد، یکی از کشور‌های جهان است که به پایان رمضان و آغاز عید توجه می‌کنند. در واقع، این جشنواره اغلب با بازدید از افراد سالخورده قبل از بازگشت به خانه برای خوردن xiang صورت می‌گیرد. اغلب با سوپ یا برنج سرو می‌شود، این یک میان وعده ساده و سرخ شده بر پایه آرد می‌باشد که به عنوان رایحه نامطبوع ترجمه می‌شود؛ و در خیلی از مجالس پخته و مصرف می‌گردد.

لذیذترین غذا‌های مخصوص عید فطر در سراسر دنیا + تصاویر

غذای عید فطر روسیه: مانتی

روسیه یکی دیگر از کشور‌هایی است که ماه رمضان را جشن می‌گیرد. مانتی غذای شناخته شده این کشوردر عید فطر است. این غذا از گوشت گوساله یا گاو تهیه می‌شود و طعم خاصی دارد. با این حال دستور پخت این غذا در مناطق مختلف روسیه متفاوت است در نتیجه هرگز نمی‌توان دو طعم و مزه یکسان را امتحان کرد.

لذیذترین غذا‌های مخصوص عید فطر در سراسر دنیا + تصاویر

غذای عید فطر یمن: آسیدا

در عربستان سعودی، سودان و لیبی نیز گاهی اوقات به عنوان اسید و آسئید شناخته می‌شود، این دسر ژله یمنی، شباهت زیادی به کیک میوه‌ای مکزیکی دارد. آسیدا، که عمدتا از گندم و عسل ساخته شده است، به طور منظم در جشن‌های عید سنتی سودان مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل مصارف خانگی و پذیرایی شیرینی از همسایگان خود می‌شود و به طور معمول به سرعت گرم و سریع خورده می‌شود! بن السحان نیز در یمن محبوب است.

لذیذترین غذا‌های مخصوص عید فطر در سراسر دنیا + تصاویر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار