مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی کازرون بستر مناسبی برای توسعه صنعتی و اقتصادی و جهش تولید در شهرستان کازرون فراهم خواهد کرد گفت:با راه اندازی گمرک ،روند فعالیت های توسعه ای این منتطقه ویژه اقتصادی شتاب می گیرد.
کد خبر: ۸۵۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 25 May 2020

تابناک فارس  به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، احد فتوحی با بیان اینکه در دو سال اخیر پیگیری های متعددی برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون انجام شد ، با قدردانی از نماینده مردم کازرون وکوه‌چنار در مجلس یازدهم به سبب پیگیری‌های درسطح ملی در دوماه اخیر و نیز فرماندار ویژه کازرون و مدیر کل گمرکات استان فارس برای استقرار گمرک گفت: در ابتدا این منطقه ویژه اقتصادی برای گستره محدودی از صنایع مجوز استقرار داشت که با پیگیری های متعدد سرانجام مصوبه استقرار واحد های "صنعتی با اولویت صنایع تبدیلی – کشاورزی" از دولت اخذ شد .

فتوحی اضافه کرد: هم اکنون ، با استقرار گمرک ،این منطقه ویژه اقتصادی آماده راه‌اندازی و واگذاری زمین به متقاضیان خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه این شرکت برای تکمیل زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کازرون گفت: هم اینک زیرساخت های اولیه شامل آب،گاز ،برق، زیرسازی معابر و خیابان ها و نیز تصفیه‌خانه فاضلاب با اعتباری افزون بر ۱۰۰میلیارد ریال اجرا شده و سایر زیرساخت ها نیز همزمان با واگذاری زمین و استقرار واحدها ایجاد می‌شود .

فتوحی از مهم‌ترین طرح‌هایی که در برنامه اجرایی، قرار دارد را احداث ساختمان نگهبانی و نیز محل دائمی استقرار گمرک و انبار روباز گمرک اعلام کرد. وی در ادامه بر اختصاص مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای متقاضیان در این منطقه تاکید کرد و گفت: شرایط و نحوه واگذاری زمین و نیز مشوق‌ها بزودی اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی کازرون در زمینی به مساحت 73هکتار راه‌اندازی می‌شود که 50 هکتاراز آن صنعتی است و این میزان نیز با اجرای طرح توسعه قابل افزایش است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: امیدواریم با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتواند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و صادرات و نیز تحقق جهش تولید فراهم کند.

وی صدور مجوز ساخت و پایان کار سرمایه‌گذاری و تولیدی به‌صورت رایگان، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ورود ماشین‌آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه بدون عوارض گمرکی، فعالیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات وخرده‌فروشی کالا برای اتباع خارجی و تخفیف مالیاتی ویژه را از مهم‌ترین مزایای استقرار واحدها در منطقه ویژه اقتصادی کازرون اعلام کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار