برداشت مکانیزه خاکشیر در مرودشت آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ 25 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:دهقان مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت خاکشیر از دو هزار و ۶۰۰ هکتار مزارع این شهرستان آغاز شده است.

او، متوسط عملکرد خاکشیر در این شهرستان را ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار اعلام و بیان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از دو هزار و ۸۰۰ تن خاکشیرتولید شود.

دهقان تصریح کرد: همزمان با فرارسیدن فصل برداشت خاکشیر، پنج دستگاه کمباین مشغول برداشت هستند و در ادامه با افزایش سطوح قابل برداشت تعداد کمباین‌ها افزایش می یابد.

مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ادامه داد: کشت این گیاه در مرودشت از اوایل پاییز تا بهمن امکان پذیر است و برداشت آن نیز بسته به تاریخ کاشت دارد که از اواخر اردیبهشت تا تیر ماه انجام می‌شود.

او، ادامه داد: همه مزارع خاکشیر دیم هستند، و توزیع و پراکنش مناسب بارندگی‌های زمستان و بهار رونق مزارع را در پی داشته که انتظار می‌رود عملکرد نسبت به پارسال افزایش یابد.

دهقان افزود: قیمت مناسب، تنوع کم آفات و بیماری‌ها و تولید محصول ارگانیک به دلیل استفاده نکردن از سم و کود در تولید خاکشیر از مزایایی کشت این محصول است.

برچسب ها: تولید ، خاکشیر ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار