استاندار فارس گفت: با تأمین اعتبار لازم برای پروژه‌های فرهنگی استان به زودی بزرگترین مرکز فرهنگی ایران در شیراز افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 26 May 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: عنایت الله رحیمی ظهر سه شنبه در حاشیه دیدار از موزه منطقه‌ای فارس در میان خبرنگاران بیان کرد: موزه منطقه‌ای استان فارس و موزه مشاهیر از جمله بزرگترین مراکز فرهنگی با بیش از ۶۵ هزار متر مربع زیربنا هستند و این پروژه می‌تواند غنای فرهنگی ایران را بیش از گذشته به گردشگران معرفی کند.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس بیان کرد: پروژه‌های موزه منطقه‌ای و موزه مشاهیر و همچنین پروژه فرهنگی آرامگاه سعدی به صورت bot در حال ساخت است اما به علت عدم وجود اعتبارات لازم روند فعالیت ساخت آنان با کندی مواجه شده است.

وی اضافه کرد: پروژه آرامگاه سعدی پروژه‌ای است که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و زیربنای این پروژه که علاوه بر مراکز فرهنگی، مراکز همایش نیز بوده است بیش از ۲۷۰۰ متر مربع است.

او افزود: پروژه فرهنگی سعدی بیش از ۱۴ میلیارد تومان هزینه داشته و تاکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امید است تا دو ماه آینده نسبت به بهره برداری از این پروژه اقدام شود.

استاندار فارس در خصوص سایر پروژه‌ها نیز متذکر شد: برای تکمیل موزه مشاهیر و موزه منطقه بیش از ۸۵ میلیارد تومان نیاز داریم که اگر اعتبارات لازم تأمین گردد تا سال ۱۴۰۰ نسبت به بهره‌برداری از این پروژه‌ها اقدام خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به بودجه سال ۹۹ امیدوار هستیم که با استفاده از ماده ۵۶ بودجه سال آینده نسبت به اخذ تسهیلات از بانک‌ها برای تأمین نقدینگی این پروژه‌ها اقدام شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار