رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز از راه‌اندازی شهربازی سی هکتاری در شهرک انجیره خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 26 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سولماز دهقانی با اشاره به برگزاری یکصد و هشتمین جلسه کمیسیون گردشگری و زیارتی شورا پیرامون بررسی ابعاد پروژه شهربازی بزرگ شیراز با حضور اعضای کمیسیون و مدیران شهری، تصریح کرد: پروژه شهربازی بزرگ شیراز در فضایی به وسعت سی هکتار در اراضی شهرک انجیره جانمایی شده است.

او ادامه داد: این پروژه که از جمله پروژه‌های اولویت‌دار شورای شهر و مجموعه شهرداری است، یک مجموعه عظیم تفریحی-تفرجی بوده و بازه گسترده‌ای از سرگرمی‌های هیجان انگیز را به شهروندان ارائه می‌دهد.

دهقانی با تاکید بر اینکه بناست معاونت شهرسازی و معماری ظرف مدت سه هفته نسبت به لکه گذاری سایت پلان شهربازی و تهیه طرح مجموعه اقدام کند، افزود: نتیجه اقدامات معاونت در قالب گزارش در اختیار کمیسیون قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: در راستای تقویت محله محوری و ایجاد بستر‌های مناسب فراغتی در سطح شهر ۴ موقعیت مکانی دیگر برای اجرای شهربازی‌های کوچک مقیاس در شهر انتخاب شده است.

دهقانی دستور کار دوم این جلسه را مربوط به بررسی نهایی طرح گذر گوته (کوچه رندان) عنوان کرد که توسط اداره زیباسازی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز طراحی شده است.

او بیان داشت: این طرح که مورد تایید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز قرار گرفته در کوچه مجاور آرامگاه حافظیه جانمایی و اجرای آن نیز به این سازمان محول شده است.

دهقانی، علت نامگذاری این کوچه به نام گوته شاعر شهیر آلمانی را تأثیرپذیری عمیق وی از حافظ شیرازی در اشعارش و نگارش دیوان شرقی-غربی دانست که طی یک مصوبه در شورای شهر به نام «گذر گوته» نامگذاری شده است.

گفتنی است با توجه به تمرکز محور حافظیه بر کاربری‌های فرهنگی و گردشگری، این گذر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و محل فوق علاوه بر ایجاد نظرگاهی بر آرامگاه حافظیه، مکانی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری خواهد بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار