کد خبر: ۸۵۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶ 26 May 2020

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ششم خردادماه ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۷۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۳۵۲ مورد بستری و هزار و ۴۳۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ نفر رسید.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛ سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و ۵۰۸ نفر رسید.  خوشبختانه تاکنون ۱۰۹ هزار و ۴۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۵۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۸۳۷ هزار و ۹۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. توصیه‌های ایمنی و بهداشتی به قوت خود باقی است. امیدواریم با رعایت فاصله گذاری و پرهیز از تردد غیر ضروری و استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ، مسیر مقابله با کووید ۱۹ را با همکاری مردم ادامه بدهیم. روند با ثباتی در اکثر استان‌ها گزارش شده و کاهش موارد تدریجی ابتلا در خوزستان گزارش شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۶ خرداد ۱۳۹۹+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ششم خردادماه ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی        
3 اردبیل ۱۳   ۱۸۸۱ ۲۶۴۵
4 اصفهان(به‌جزکاشان)        
5 البرز        
6 ایلام ۱۳ ۶۱   ۹۲۳
7 بوشهر ۲۶ ۱۳ ۳۶۸ ۷۹۵
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۵ ۲۹ ۵۵۰ ۵۹۷
10 خراسان جنوبی ۲ ۴۵ ۶۰۷ ۶۵۶
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ‭۳۳‬ ۱۲۸ ۷۲۸ ۲۰۲۶
13 خوزستان ۵۷۲ ۴۸۱ ۱۰۳۳۳ ۱۱۶۲۰
14 زنجان ۴ ۱۲۸ ۹۳۹ ۱۱۴۳
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان        
17 فارس ۴۶ ۱۰۸ ۴۹۳۴ ۵۶۱۲
18 قزوین        
19 قم ۳۵      
20 کردستان        
21 کرمان        
22 کرمانشاه ۱۵۹ ۱۱۱   ۳۹۸۱
23 کهگیلویه و بویراحمد        
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان ۶۴ ۱۵۴ ۳۶۸۱ ۳۸۷۲
27 مازندران        
28 مرکزی        
29 هرمزگان        
30 همدان        
31 یزد        

***

شناسایی ۵۷۲ کرونایی جدید در خوزستان/ مردم از هرگونه تجمعی بپرهیزند

علی احسان‌پور، سخنگوی علوم پزشکی اهواز دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش‌های ادامه‌دار و شبانه‌روزی کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۷۲ مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد.

وی افزود: از مجموع ۵۷۲ بیمار جدید، ۴۱۸ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مراکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۵۴ بیمار نیز بستری شدند که با احتساب این ۵۷۲ نفر تعداد کل مبتلایان به ۱۱۶۲۰ نفر افزایش یافت.

سخنگوی علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: در حال حاضر ۸۰۶ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و خوشبختانه با تلاش مدافعان سلامت، ۱۰ هزار و ۳۳۳ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی افزود: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۶ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا به ۴۸۱ نفر برسد.

آمار جدید کرونا در خوزستان به تفکیک شهر:

اهواز: ۳۲۸ نفر
(۲۶۳نفر قرطینه خانگی، ۶۵ نفر بستری)

کارون: ۹نفر
(۲نفر قرنطینه خانگی، ۷نفر بستری)

حمیدیه: ۱ نفر
(۱ نفر بستری)

باوی: ۱۱نفر
(۵نفر قرنطینه خانگی، ۶نفر بستری)

امیدیه: ۱نفر
(۱نفر بستری)

اندیمشک: ۲۱نفر
(۱۸نفر قرنطینه خانگی، ۳ نفر بستری)

باغملک: ۵نفر
(۳نفر قرنطینه خانگی، ۲نفر بستری)

دشت آزادگان: ۴نفر
(۱نفر قرنطینه خانگی، ۳نفر بستری)

رامهرمز: ۱۲نفر
(۱۱نفر قرنطینه خانگی، ۱نفر بستری)

رامشیر: ۷ نفر
(۶نفر قرنطینه خانگی، ۱نفر بستری)

مسجدسلیمان: ۱۸نفر
(۱۶نفر قرنطینه خانگی، ۲نفر بستری)

لالی: ۴نفر
(۳نفر قرنطینه خانگی، ۱نفر بستری)

هفتکل: ۱۰نفر
(۱۰نفر قرنطینه خانگی)

ماهشهر: ۱۴نفر
(۱۴نفر بستری)

بهبهان: ۳ نفر
(۳نفر قرنطینه خانگی)

دزفول: ۳۳نفر
(۱۷نفر قرنطینه خانگی، ۱۶نفر بستری)

شوش: ۱۹ نفر
(۱۳نفر قرنطینه خانگی، ۶نفر بستری)

گتوند: ۵نفر
(۴نفر قرنطینه خانگی، ۱ نفر بستری)

آبادان: ۵۳نفر
(۳۹نفر قرنطینه خانگی، ۱۴نفر بستری)

خرمشهر: ۳ نفر
(۱نفر قرنطینه خانگی، ۲نفر بستری)

شادگان: ۳نفر
(۲نفر قرنطینه خانگی، ۱نفر بستری)

شوشتر: ۸ نفر
(۱نفر قرنطینه خانگی، ۷ نفر بستری)

احسان‌پور گفت: با توجه به اعلام بازگشایی ادارات و فعالیت اصناف کم خطر، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، توجه ویژه به پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و مردم و پرهیز از حضور در هرگونه تجمع، جهت کاهش خطر ابتلا به این بیماری، همچنان مورد تاکید است.

۲۶ نفر به لیست مبتلایان به ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با تأیید آزمایشگاه تشخیص کرونا، ۲۶ مورد جدید به لیست مبتلایان به این ویروس در استان بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری بعدازظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش بی‌وقفه مراکز بیماریابی در سطح استان بوشهر اظهارداشت: مجموع افرادی که تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند به عدد ۷۹۵ رسید. از مجموع افراد مبتلا به کرونا در استان بوشهر تاکنون ۳۶۸ مورد به‌طور قطعی از این ویروس رهایی یافته‌اند و در حال حاضر ۳۹۹ نفر نیز در مراقبت خانگی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پراکندگی جغرافیایی موارد جدید را چنین عنوان کرد: از ۲۶ مورد مثبت جدید در استان بوشهر، ۱۲ مورد در دشتستان، ۹ مورد در بوشهر، ۳ مورد در دشتی و ۲ مورد نیز در گناوه شناسایی‌شده‌اند.  همه ۱۲ مورد مثبت شهرستان دشتستان توسط مرکز بیماریابی شناسایی شدند سابقه تماس با مورد مثبت داشتند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراقبت خانگی قرار دارند.  ۹ مورد مثبت جدید در شهرستان بوشهر نیز همگی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده‌اند و با حال عمومی خوب در مراقبت خانگی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در شهرستان دشتی ۳ مورد جدید توسط مرکز بیماریابی شناسایی شد و همه آن‌ها در مراقبت خانگی به سر می‌برند، یک نفر از این افراد سابقه تماس با مورد مثبت در استان قم داشته است.

کشمیری تصریح کرد: در شهرستان گناوه نیز ۲ مورد به ثبت رسید که یکی از آنان در مراقبت خانگی است و مورد دیگر در بیمارستان بستری‌شده و روند درمانی خود را سپری می‌کند.

افزایش موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به ۳ نفر

وی با اشاره به بستری ۶۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان گفت: در حال حاضر ۱۵ مورد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: مدافعان سلامت استان بوشهر به همراهی مردم برای پیروزی بر کرونا نیاز دارند و عموم مردم باید با رعایت بهداشت فردی، پایبندی به فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از شرکت در تجمعات این همراهی را تا مهار کرونا ادامه دهند.

پذیرش ۳۵ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۳۵ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۱۴ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به ششم خردادماه، ۳۵ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند. ۱۴ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در شبانه روز گذشته، ۱۳ نفر از کل بیماران که طی روز‌های متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند. در حال حاضر حدود ۱۱۱ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال ۴۰ نفر آن‌ها وخیم است.

۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری

مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از مثبت اعلام شدن آزمایش‌های ۵ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در مجموع تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری به ۵۹۷ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از شروع اپیدمی بیماری تا کنون یک هزار و ۵۱۸ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا ویروس به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع از ۴ هزار و ۶۰۰ فرد بستری و سرپایی نمونه‌گیری شده است، ادامه داد: تعداد ترخیص‌شدگان که به‌صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند ۵۵۰ نفر بوده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به ۳۸۷۲ نفر رسید/ فوت ۱۵۴ بیمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ثبت ۶۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به ۳۸۷۲ نفر رسید.

محمدرضا نیکبخت امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ۶۰۴ نمونه ارسالی در طی بیست و چهار ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان تعداد ۶۴ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد. متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان دو فوتی به علت کووید ۱۹ در لرستان داشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه متأسفانه تا کنون تعداد ۱۵۴ نفر از هم استانی‌ها به علت کووید ۱۹ جان باخته اند، افزود: تا کنون ۲۲۸۰۱ نمونه از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۱۹۸۴۱ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۳۸۷۲ مورد مثبت و تعداد ۱۵۹۶۹ نمونه منفی اعلام شده است

نیکبخت با اشاره به اینکه تعداد ۳۷ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند، گفت: از ابتدا تا کنون تعداد ۳۶۸۱ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته اند.

آمار مبتلایان به کرونا در ایلام به ۹۲۳ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به ثبت ۱۳ مورد جدید کرونا در این استان، گفت: آمار مبتلایان به کرونا در ایلام به ۹۲۳ نفر رسیده است.

محمد کریمیان ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۹۲۳ نفر خبر داد.  در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۳ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان ایلام گزارش شده است. خوشبختانه در ۴۸ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان ایلام نداشتیم.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، نظارت بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح جامعه به‌صورت جدی دنبال می‌شود و در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا نیز بر این اصل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوطه تاکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر غربالگری گروه‌های پرخطر در سطح استان ایلام در حال انجام است و بیماریابی در سطح جامعه برای یافتن بیماران مثبت کرونا افزایش یافته و آزمایشگاه‌های مربوطه در سطح دانشگاه نیز ایام پرکاری را در حال سپری کردن هستند.

شناسایی ۱۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از شناسایی ۱۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اردبیل خبر داد.

شهرام حبیب زاده عنوان کرد: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳ مورد جدید کرونا در استان اردبیل شناسایی شده که با احتساب آن، شمار مبتلایان کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع به دو هزار و ۶۴۵ نفر رسید.

وی افزود: از این تعداد تا کنون یک هزار و ۸۸۱ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد ۱۱۲ نفر بستری در مراکز درمانی استان اردبیل تعداد ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از کرونا در استان اردبیل ثبت نشده است.

شمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به ۶۵۶ نفر رسید

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۲ مورد جدید ابتلاء به کرونا در استان خبر داد و گفت: شمار مبتلایان این بیماری در استان به ۶۵۶ نفر رسیده است.

کامبیز مهدی زاده بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه دو مورد از آزمایش‌های انجام شده مثبت گزارش شده است، بیان داشت: از این تعداد یک نفر در شهرستان بیرجند و یک نفر در شهرستان درمیان بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه خوشبختانه مورد فوتی بر اثر ابتلاء طی ۲۴ ساعت گذشته در استان نداشته‌ایم، ادامه داد: تعداد فوت شدگان این بیماری در استان همچنان ۴۵ نفر است.

مهدی زاده آمار کل مبتلایان به این بیماری در استان را ۶۵۶ نفر اعلام کرد و گفت: چهار نفر از بیماران در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

به گفته وی ۶۰۷ نفر از مبتلایان به این بیماری در استان نیز بهبود یافته‌اند.

تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی از ۲ هزار نفر عبور کرد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی از دو هزار نفر گذشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خرسان شمالی سید احمد هاشمی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی، بر پرهیز از تجمعات و مسافرت‌های غیر ضروری تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است. اکنون خراسان شمالی در وضعیت هشدار قرار دارد و ادامه این وضعیت بسته به افزایش و یا کاهش آمار مبتلایان به کرونا است.

وی با اشاره به رشد آمار مبتلایان به کرونا در استان بیان کرد: افزایش تعداد نمونه گیری های سرپایی در چند روز اخیر، بی تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از دلایل افزایش آمار مبتلایان است. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ششم خرداد، ۲۰۲۶ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که شامل ۸۹۸ نفر بستری و ۱۱۲۸ نفر سرپایی می‌باشند و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۱۲۸ نفر افزایش یافت.

سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۰۶۲ نفر، شیروان ۲۴۱ نفر، فاروج ۱۲۴ نفر، مانه و سملقان ۱۹۷ نفر، جاجرم ۶۳ نفر، گرمه ۳۴ نفر، راز و جرگلان ۱۲۷ نفر و اسفراین ۱۷۸ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند. ️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۷۲۸ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

وی افزود: آزمایش ۲۷۴۲ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۴۰ بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

۴۶ مبتلای جدید به کرونا در استان فارس شناسایی شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۴۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان فارس خبر داد.

دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، بیش از ۸۲ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است. از ۱ هزار و ۲۴۶ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیصی، ۴۶ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۵ هزار و ۶۱۲ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع پنج هزار و ۶۱۲ مورد شناسایی شده، دو هزار و ۸۵۳ مورد مربوط به شیراز؛ مرودشت ۲۴۴ مورد؛ آباده ۱۳۸ مورد؛ اقلید ۹۴ مورد؛ استهبان ۹۲ مورد؛ خرم بید ۸۲ مورد؛ کوار ۸۰ مورد؛ کازرون ۷۶ مورد؛ رستم ۶۸ مورد؛ کوه چنار ۶۷ مورد؛ ممسنی ۶۵ مورد؛ فیروزآباد و داراب هر کدام ۶۱ مورد؛ زرقان ۴۶ مورد؛ سپیدان ۴۳ مورد؛ پاسارگاد و لامرد ۴۲ مورد؛ ارسنجان و قیروکارزین هر کدام ۳۱ مورد؛ زرین دشت ۳۰ مورد؛ سروستان ۲۹ مورد؛ بوانات ۲۵ مورد؛ نی ریز ۲۴ مورد؛ مهر ۲۳ مورد؛ بیضا ۱۴ مورد؛ سرچهان و فراشبند هر کدام ۱۰ مورد؛ خرامه هشت مورد؛ بختگان ۷ مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

او با بیان اینکه متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی به دلیل ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش شده، افزود: تاکنون ۱۰۸ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس از دست دادند.

دکتر همتی مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان را نیز چهار هزار و ۹۳۴ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه تنها راه پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس را استفاده از ماسک در هنگام خروج از خانه، پرهیز از ترددهای غیرضرور و رعایت بهداشت فردی عنوان کرد.

۱۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در کرمانشاه بستری هستند/ فوت ۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: متاسفانه طی شبانه‌روز گذشته با ثبت ۴ مورد فوت، جمع جان‌باختگان کرونا در استان از ابتدای شیوع کرونا به ۱۱۱ مورد رسید.

مهدی محمدی امروز با بیان اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان افزایش یافته است، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی ۱۵۹ مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا که ۱۱ مورد مربوط به بیماران بستری و ۱۴۸ مورد هم مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۳ هزار و ۹۸۱ نفر رسید. متاسفانه طی شبانه‌روز گذشته با ثبت ۴ مورد فوت جمع جان‌باختگان کرونا در استان از ابتدای شیوع کرونا به ۱۱۱ مورد رسید.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع تعداد مبتلایان استان ۸۱۲ نفر جزء بیماران بستری و ۳ هزار و ۱۶۹ مورد هم از بیماریابی و از بیماران سرپایی هستند.

محمدی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان در استان، گفت: هم‌اکنون ۱۹۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را تنها در رعایت نکات بهداشتی دانست و افزود: این روز‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص در اماکن شلوغ الزامی است.

ابتلای ۴ مورد جدید به کرونا ویروس در زنجان

از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۲۸ نفر در استان جان خود را از دست داده اند.

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی زنجان از ظهر دیروز تا کنون ۴ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

تاکنون تست کرونای هزار و ۱۴۳ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز ۹۳۹ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

آمار کرونا همچنان درنوسان است ۳ روز پیش آمار ابتلایان ۹ نفر و ۶ نفر بود.

مسئولان بهداشتی استان همچنان تاکید دارند از تردد‌های غیرضرور خودداری کنند./ آفتاب نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار