کد خبر: ۸۵۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 27 May 2020

بیش از ۴۰۰۰ گیلانی در ماه رمضان خون اهدا کردند/ کاهش ذخیره خونی

تابناک/ مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه مردم نوعدوست گیلان در ایام ماه مبارک رمضان ۴۵۰۱ واحد خون و پلاکت اهدا کردند، گفت: ذخیره خون استان کاهش یافته لذا از مردم دعوت می‌کنیم با اهدای خون و پلاکت به بیماران نیازمند کمک کنند.

دکتر گیتی ایزدی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهدای خون در ماه رمضان، اظهار کرد: مردم نوعدوست گیلان در ایام ماه مبارک رمضان ۵۲۵۸ برای اهدای خون و پلاکت به پایگاه‌های خونگیری در سراسر استان مراجعه کرده‌ند که از این تعداد ۴۵۰۱ نفر موفق به اهدای خون و پلاکت شده‌اند که ۴۳۱۷ نفر مرد و ۱۸۴ نفر خانم بودند.

مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان افزود: از تعداد مراجعینی که موفق به اهدای خون شده‌اند ۲۶۴۱ اهداکننده مستمر، ۱۲۱۴ اهداکننده باسابقه بوده‌اند و همچنین ۶۴۶ نفر نیز برای بار اول خون اهدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اینکه گیلان از استان های پر مصرف خون است، تصریح کرد: بیماران تالاسمی، هموفیلی، سرطان، مصدومان جاده‌ای و مجروحین حوادث ترافیکی، مادران باردار و اعمال جراحی از مصرف‌کنندگان خون و فرآورده‌های خونی هستند.

ایزدی‌پور با اشاره به ذخیره خون استان کاهش یافته، گفت: در پی گسترش بیماری کرونا مراجعه برای اهدای خون کاهش یافت اما اکنون که استان به سبب رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری هوشمند به وضعیت مناسبی رسیده، از مردم دعوت می‌کنیم با مراجعه به مراکز خونگیری در سراسر استان و اهدای خون، به یاری بیماران بشتابند.

مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان با تاکید بر اینکه تمامی تجهیزات و ملزومات مورد استفاده در فرآیند اهدای خون یکبار مصرف، استریل و استاندارد است، خاطرنشان کرد: در تمامی مراکز انتقال خون نکات بهداشتی و دستورالعمل های علمی رعایت شده، خونگیری و پخش فرآورده های خونی همچون گذشته در شرایط کاملا استریل صورت می پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار