مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت جو از ۳۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است.
کد خبر: ۸۵۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 29 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:بیژن دهقان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بالغ بر یکصد هزار تن جو تولید شود، اظهار کرد: متوسط عملکرد جو در مزارع آبی در سال‌های پیش ۴.۵ تن و در مزارع دیم حدود دو تن در هکتاربود.

به گفته او، بارش‌های مناسب در زمستان و بهار باعث رشد و تولید مناسب در دیم زار‌ها شده است و انتظار می‌رود عملکرد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد.

دهقان افزود: در حال حاظر ۱۵ دستگاه کمباین در منطقه فعال هستد که با افزایش سطوح قابل برداشت تعداد کمباین‌ها افزایش خواهد یافت.

او گفت: با برگزاری جلسات متعدد، هماهنگی لازم به منظور تامین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی، راه اندازی مراکز خرید دولتی نظارت بر روند خرید و برداشت .. صورت گرفته است.

دهقان بیان کرد: مهمترین ارقام جو تولیدی، بهرخ، ریحان ۰۳، ویلما و جو دیم رقم سرآرود است که هم به صورت بذور خود مصرفی و هم گواهی شده هستند.

مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با تاکید بر اینکه همانند سال‌های گذشته آتش زدن کاه و کلش ممنوع است، یادآور شد: با افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش مزارع کنند، مطابق با مقررات برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تولید ، جو ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار