قائدی گفت:کمربندی شیراز یکی از حادثه‌خیز ترین، نقاط کشور است که بیشترین آمار حوادث ترافیکی در استان فارس را به نام خود ثبت کرده است.
کد خبر: ۸۵۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 30 May 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«نواب قائدی» با مقایسه تلفات کرونا و قربانیان کمربندی شیراز گفت: کمربندی شیراز یکی از حادثه‌خیز ترین، نقاط کشور است که بیشترین آمار حوادث ترافیکی در استان فارس را به نام خود ثبت کرده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز افزود: بر اساس آمار در تصادفات سال 98 کشور در هر یک و 2 دهم کیلومتر، یک نفر فوت کرده و 11 نفر مجروح شده است.

وی اضافه کرد: اما در آمار تصادفات در سال 98 در کمر بندی شیراز تعداد یک هزار و 270 مورد گزارش شده که 341 مورد به صورت جرحی و 27 مورد به صورت فوتی و همچنین 902 مورد تصادف خسارتی بوده است.

قائدی با اشاره به کمربندی شیراز به عنوان یکی از محورهای مواصلاتی جنوب کشور، بیان کرد: این کمربندی نقش مهمی در اقتصاد کلان حمل و نقل کشور دارد.

وی ادامه داد: پس از شکل گیری شهرک ها در اطراف این کمربندی، اکنون به یک بزرگراه شهری تبدیل شده و مشکلات زیادی برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است.

قائدی تصریح کرد: راهکار اساسی برای برون رفت از این شرایط، جابجایی کمربندی به خارج از شهر است تا این تداخل ترافیکی و کارکردی محورهای بزرگراهی شهری و غیرشهری مرتفع شود.

این عضو شورای شهر شیراز افزود: تکمیل آزادراه «شیراز - اصفهان» و ادامه آن از خارج شهر، می توانست این نقش را به خوبی ایفا کند اما متاسفانه قرار است این آزادراه نیز از طریق محور «حسینی الهاشمی» به کمربندی متصل شود که در این صورت مشکلات این محور 2 چندان خواهد شد.

قائدی با اشاره به عدم وجود متولی واحد برای کمربندی و ایمن سازی این محور، گفت: این وضعیت باعث شده که برنامه منسجمی برای سامان دهی این کمربندی اجرایی نشود.

وی ادامه داد: در حال حاضر راه و شهرسازی، راهداری، اداره برق، پلیس و شهرداری به واسطه عبور کمربندی از محدوده شهر به نوعی در خصوص آن مسئولیت هایی به عهده دارند.

قائدی اضافه کرد: مشکلات مربوط به کمربندی شامل ایمن سازی ورودی شهرک های اقماری و دوربرگردان ها، احداث کند روها، احداث تقاطعات غیرهمسطح، تامین روشنایی، تعمیر و بهسازی روسازی، احداث گذر عابر پیاده عرضی و نظارت بر آن است.

وی تاکید کرد: در سال های گذشته، شهرداری به صورت تعاملی و به منظور حفظ جان شهروندان، سه تقاطع غیرهمسطح در این محور احداث کرده و بقیه تقاطعات جزو تعهدات راه و شهرسازی بوده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز تصریح کرد: گرچه با اقداماتی که توسط شهرداری و سایر ارگان ها در سال های اخیر در کمربندی شیراز صورت گرفته، نسبت به قبل، وضعیت بهتری دارد اما همچنان آمار تصادفات و فوتی های آن نگران کننده است.

قائدی افزود: سامان دهی و ایمن سازی کمربندی هزینه زیادی در پی خواهد داشت که از توان ارگان های محلی خارج و نیازمند اعتبارات ملی است و نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، موضوع پیگیری آن را باید مورد توجه قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار