مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام با ظرفیت ۴۷ هزار مترمکعب ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۸۵۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶ 31 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله تیموری  در بازدید میدانی از این طرح اظهار داشت: طرح ارتقا و افزایش ظرفیت فاضلاب شهر ایلام با توجه به افزایش جمعیت شهری و مشکلات زیست محیطی و همچنین عدم ظرفیت کافی تصفیه خانه فاضلاب شهر در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این طرح سیستم تصفیه از هوادهی گسترده و زمان ماند در حوضچه های آرامش به سیستم لجن فعال که یکی از پیشرفته ترین سیستم های تصفیه خانه فاضلاب است تغییر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام یادآور شد: در این روش با احداث تانک های هوازی و بی هوازی در لاگون های هوادهی بخش قابل توجهی از مواد آلی از جمله کربن، نیترات و فسفات موجود در فاضلاب حذف و باعث بالا رفتن شاخص های مورد نظر سازمان محیط زیست در خصوص پساب خروجی خواهد شد.

تیموری، فرآیند تصفیه فاضلاب در مدول دوم را تصفیه کامل بیولوژیکی به روش لجن فعال آ دو او با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر عنوان کرد و گفت: کیفیت پساب حاصل از فرآیند در نظر گرفته شده مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست ایران جهت تخلیه به آب های سطحی است.

وی با بیان اینکه در ساخت و اجرای مدول دوم این تصفیه‌خانه از تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌شود، افزود: در صورت تامین اعتبار این پروژه با اعتبار ۴۲۰ ریال تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار