منتخبان مجلس یازدهم در اولین روز آغاز رسمی فعالیت این دوره مجلس به صورت قرعه کشی در ۱۵ شعبه برای بررسی اعتبارنامه‌ها تقسیم شدند و این شعب وارد بررسی اعتبارنامه منتخبان شدند تا در جلسات علنی هفته جاری (یکشنبه و سه‌شنبه)‌ گزارش خود را به مجلس ارائه کنند. ، ،
کد خبر: ۸۵۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 31 May 2020

تابناک فارس: این روزها اخبار مجلس در محور تایید اعتبارنامه نمایندگان، شعب و غیره می‌چرخد در نتیجه به توضیح مختصری درباره هر یک از آن‌ها می‌پردازیم تا اشراف کامل بر موضوعات داشته باشید.

بنابر آیین نامه داخلی مجلس، هر نامزد انتخابات مجلس که توانسته است رأی کافی برای حضور در مجلس را کسب کند، یک اعتبارنامه نمایندگی دارد که باید از سوی همه نمایندگان پذیرفته شود.


اعتبار نامه نمايندگان مجموعه مدارکی است که در ارتباط با سوابق کاری و نحوه انتخاب هر نماینده در پرونده وی قرار می‌گیرد و بعد از شروع به کار مجلس و تعیین شعب مجلس  اعتبار نامه‌های نمایندگان در شعب مورد بررسی و نهایتا مورد تأیید یا رد شعبه‌های بررسی کننده قرار می‌گیرد.


لازم به ذكر است شيوه تشكيل شعب در هر مجلس به اين نحو است  كه پس از انجام مراسم تحلیف، نمایندگان به حکم قرعه به طور مساوى به پانزده شعبه تقسیم مى‏ شوند و افراد باقیمانده به‏ ترتیب از شعبه اول به بعد، یک یک به شعب افزوده مى‏‌شوند. 

گزارش اعتبارنامه منتخبین مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

جعفر قادری از حوزه انتخابیه شیراز

مسلم صالحی از حوزه انتخابیه اقلید

 ابراهیم عزیزی از حوزه انتخابیه شیراز

روح الله نجابت از حوزه انتخابیه شیراز

 علیرضا پاک فطرت از حوزه انتخابیه شیراز

سید موسی موسوی از حوزه انتخابیه لامرد و مهر

محمدجواد عسکری از حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت

حسین حسین زاده از حوزه انتخابیه خنج، لارستان و گراش

 جلال رشیدی کوچی از حوزه انتخابیه مرودشت، پاسارگان و ارسنجان 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار