سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت:پاتوسی به ایران سفر نکرده و به سازمان لیگ نامه زدیم اگر بازیکن ما به بازی با استقلال نرسد باید بازی را به تعویق بیندازند.
کد خبر: ۸۵۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷ 31 May 2020

 جواد نکونام در خصوص آخرین وضعیت اردوی فولاد در تهران اظهار داشت: ما از چهارشنبه گذشته بازیکنانمان را به جز شیمبا که دیرتر اضافه شد دور هم جمع کردیم. ما روز 5شنبه اولین تست را انجام دادیم و جا دارد از آقای آذری تشکر کنم که با وجود هزینه‌های سنگین برای آماده سازی هزینه سنگینی را باشگاه متحمل شد.

وی افزود: می‌دانید شرایط در اهواز چندان خوب نیست و ما نمی‌توانستم در آنجا اردو را برگزار کنیم. بعد از اعلام شدن پروتکل‌ها شرایط تیمی خود را حفظ کردیم و تمرینات را فعلا خوب پشت سر گذاشتیم.

سرمربی تیم فولاد در خصوص برگزاری دیدار با استقلال در اهواز گفت: برای این بازی که تماشاگران حضور ندارند و تیم‌ها هم که در هتل حضور دارند، فرقی ندارد که کجا باشند یا نباشند. ان شاالله تا آن زمان شرایط کل کشور بهتر شود و در اهواز هم در جریان هستم که مسئولان استانی در تلاش هستند تا وضعیت بهتر شود.امیدوارم همه در صحت و سلامت باشند و کنار هم زندگی کنند. مردم و هواداران ما دوست دارند ما در شهر خودمان بازی کنیم و اولین بازی مقابل استقلال را قطعا در اهواز بازی خواهیم کرد.

نکونام در خصوص اینکه سعید آذری به عنوان اولین مخالف اعلام کرد دوست ندارد تیمش در مسابقات با شرایط کرونا به میدان برود عنوان کرد: من به تیم‌های دیگر کاری ندارم. اگر یادتان باشد آن زمان که لیگ برگزار شد خود من اعلام کردم مسابقات نباید برگزار شود. صحبت من به خاطر خودم یا تیمم نیست بلکه به خاطر جامعه فوتبال است. اینکه همه مخالف هستند درست است، من کاری ندارم چه تیمی قهرمان می‌شود چون سلامتی مردم مهم است.

وی تاکید کرد: اگر کاری کنیم هر روز یک نفر کمتر وارد بیمارستان شود به تمام این پرستاران کمک کردیم که نزد خانواده‌های خود بروند. یکسری صحبت‌ها را وقتی می‌خوانم تعجب می‌کنم. فوتبال ایران حتی نمی‌تواند یکی از پروتکل‌های کشور اسپانیا را رعایت کند.شما می‌دانستید در اسپانیا بازیکنی که با ماشینX به بیرون رفته تا آ]رین روز باید با همان ماشین به تمرینات برود؟

نکونام یادآور شد: اصلا کسی چنین مسائل را نمی‌داند. در آنجا بازیکن حق ندارد به رختکن برود. ما می‌گوییم که 20 روز دیگر بازی ها شروع می‌شود ولی جنگ می‌شود که چه تیمی زودتر کارش را شروع کند!همه تیم‌ها می‌خواهند چند روز زودتر کارشان را آغاز کنند. ما اول باید به استانداردسازی می‌رسیدیم و زیر ساخت را درست می‌کردیم بعد اقدام به اعلام برنامه می کردیم.

سرمربی فولاد تصریح کرد: ما یک هزارم کشور اسپانیا هم نیستیم!  من همه این چیزها را می‌دانم و با دوستانم در آنجا در ارتباط هستم. از آنها همه چیز را سوال می‌کنم چون علاقه دارم. تیم‌های آلمانی 3 هفته با هم تمرین کردند و بعد بازی ها را شروع کردند. شما می‌دانستید آلمان در اولین هفته 9 مصدوم عضلانی و یک رباط صلیبی داشته است؟

وی  ادامه داد: همین تیم اوساسونا در تمرینات 5 مصدوم در تمرینات داشته است. تازه هنوز بازی ها شروع نشده است. ما می‌توانیم بگوییم فقط می‌توانیم لیگ را برگزار کنیم آن هم با الهی به امید تو!پروتکل و این چیزها اصلا وجود ندارد. کدام باشگاه بزرگ دنیا کنار زمین اسپری دارد و بازیکنانش ماسک می‌زنند. فوتبال رشته ای است که با همه چیز فرق دارد، نباید نظرات احساسی داد. آن زمانی که باید تصمیم می‌گرفتند اول باید از باشگاه ها نظر می‌گرفتند. در سالی که لیگ قهرمانان، جام حذفی و بازی های تیم ملی باقی مانده نمی‌توان لیگ را برگزار کرد و دوباره لیگ جدید را با استراحت کم شروع کنیم.

نکونام خاطرنشان کرد: نظر شخصی من این است که امسال باید لیگ را تعطیل می کردیم،به بازیکنان استراحت می‌دادیم، سپس زیر ساخت را برای برگزاری بازی ها با پروتکل بهداشتی آماده می‌کردیم و بعد لیگ را شروع می‌کردیم.امسال نه تیم امیدی داریم و نه تیم بزرگسالان که به خاطرش 45 روز وسط فصل مسابقات را تعطیل کنیم، بنابراین می‌شد در همان 45 روز بازی ها را برگزار کرد.لیگ ما هر سال در اردیبهشت تمام می‌شود، چه اشکالی داشت که ما یک ماه بیشتر بازی می‌کردیم؟

وی تاکید کرد:تیم ملی ما هم بازی دارد، بازیکنان ملی و تیم‌هایی که در آسیا حضور دارند صد در صد در معرض آسیب دیدگی هستند. من در دوران فوتبالم 20 بازی با یک تیم کرده‌ام، این بازی ها هر سال تکرار می‌شود و تمام می‌شود ولی سلامتی بازیکنان چه می‌شود؟ آیا این موضوع مهم نیست؟

سرمربی فولاد در خصوص اینکه آذری ادعا کرده خود بازیکنان دوست دارند لیگ دوباره شروع شود گفت:وقتی چیزی را شروع کردیم و تمرین کردن اجبار شده آیا بازیکن می‌تواند بگوید تمرین نمی‌کنم؟ همین چند روز پیش که اعلام شد در تیم ما کرونایی وجود دارد یک بازیکن به من گفت من می‌روم شب در ماشینم می‌خوابم!من در اینجا نمی‌مانم. اگر بخواهید اسم او را هم می‌برم چون بازیکن می‌ترسید.

نکونام تصریح کرد: اگر من کرونا بگیرم و به یک نفر که سنش بالا است منتقل کنم چه اتفاقی می‌افتد؟ ما دوست داریم آمار کرونا وحشتناک‌تر از این نشود ولی ما فوتبالی ‌ها به هم نزدیک هستیم و مطمئنا به هم منتقل می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است بازی‌ها تعطیل شود ولی تیمش سهمیه نگیرد عنوان کرد: اینگونه نمی‌شود که به 4 تیم اول سهمیه بدهند. نظر شخصی من این است که به تیم‌ها می گفتند بازی ها از 2 ماه دیگر شروع می‌شود و استانداردها را آماده می‌کردند.روزی که اعلام کردند بازی ها شروع می شود دعوا بر سر این بود که چه تیمی زودتر شروع می‌کند یکسری تیم‌ها هم مخفیانه تمرین کرده بودند.از تیم‌های بزرگ تا کوچک ولی ما این کار را نکردیم. نمی‌شود 25 روزه تیم‌ها را آماده کرد.

سرمربی تیم فولاد خوزستان با انتقاد از رویه برگزاری بازی ها گفت: در ابتدای امسال 3 ماه بازی ها دیر برگزار شد،لیگی هم که قرار بود تا اردیبهشت تمام شود اسفند متوقف شد و ادامه لیگ هم تا مرداد ماه طول می کشد،بازیکن فوتبال در یک سال و 2-3 ماه باید چگونه خودش را آماده نگه دارد؟ بازیکن که بدنش از آن نیست، مطمئنا مصدوم می‌شود.همه از این اتفاقات ضربه می‌خورند. بهتر بود سال بعد 9 بازی را برگزار می‌کردند یا اصلا کلا لیگ را تعطیل می‌کردند. همه کارهای ما برای سلامتی جامعه است و برای این نیست که بگوییم ورزش کرده‌ایم. فوتبال با هیچ رشته‌ای قابل قیاس نیست. کسی که شغلش چیز دیگری است مجبور است به محل کارش برود ولی من فکر نمی‌کنم فوتبالیست‌ها با اینکه بازی ها تعطیل شود به مشکل بخورند.

نکونام در خصوص اینکه ممکن است پاتوسی به بازی با استقلال نرسد گفت: او به ایران سفر نکرده و ما به سازمان  لیگ نامه زدیم اگر بازیکن ما به بازی نرسد  باید بازی ما را به تعویق بیندازد. به هر حال آقایانی که تصمیم گرفته‌اند باید جوابگو باشند. برنامه‌ای که خودشان ریخته‌اند باید به فکر این باشند که بازیکنان و مربیان خارجی قرارداد تاریخ دار با باشگاه‌ها دارند و می‌توانند به فیفا شکایت کنند. باید برای این موضوعات راهکار بدهند.البته در فوتبال ما همه اطلاعات کافی را دارند!

وی یادآور شد: متاسفانه وقتی برنامه نداریم این مشکلات به وجود می‌آید.مربی خارجی تیم ما اعلام کرده که قراردادش با فولاد تمام شده است، و  به اداره مالیات کشورش اعلام کرده‌ که حقوق بازنشستگی من را ندهید چون من الان شغل دارم، این مربی می‌گوید من چه کاری باید انجام بدهم؟ دوستان در مورد این موضوع بگویند چه کاری می‌شود کرد؟

سرمربی فولاد در خصوص اینکه آیا مصدوم در تیمش دارد یا خیر گفت: ما که تازه کارمان را شروع کردیم ولی این قصه سر دراز دارد.اصلا شک نکنید دچار مشکل می‌شویم. بازیکن 3 ماه بدنسازی کرد که یکسری ورزشگاه‌ها درست شود که نهایتا 4-5 استادیوم درست شد. الان هم اینگونه شده است،بازیکن ما الان فرسوده شده و من خودم این تجربه را دارم که به خاطر استراحت نکردن رباط صلیبی‌ام پاره شد.یک روز به بازیکن باید بگویم تمرکز کن، روز دیگر بگویم آرام باش و.... واقعا یک تصمیم غیر کارشناسی اتخاذ شده است.

نکونام با اشاره به اینکه هنوز از استقلال طلب دارد گفت: امیدوارم در فوتبال ایران اگر تیمی نمی‌تواند مطالبات بازیکنش را پرداخت کند دیگر نتواند بازیکن جذب کند.در دنیا هیچ تیمی وجود ندارد که بدهی داشته باشد ولی تیمداری کند. همین الان از 2-3 باشگاه طلب دارم، خیلی از مربیان دیگر هم همین شرایط را دارند. در مورد استقلال هم بد است که اینقدر پیگیری کنیم. طلب قراردادی من را پرداخت نکردند و در مورد مالیات من هم کلک زدند و بخشی از آن پرداخت شد. من هم این موضوع را به ای اف سی اعلام کردم. مدارک را هم برای آنها ارسال کردم. در اولین فرصتی که ای اف سی به باشگاه استقلال مراجعه کند متوجه می‌شود چه اتفاقی رخ داده است.

وی تاکید کرد: من به باشگاه استقلال گفتم مالیات من هر چقدر است خودتان پرداخت کنید. مبالغی که من به اداره مالیات را پرداخت کردم را قبول نکردند و گفتند چون خودت این بخش از مالیات را پرداخت کردی دیگر ما آن را نمی‌دهیم! غیر از آقای آذری و یکسری از دوستان اصلا مدیری نداریم. یک مدیر هم مثل کی‌روش به فوتبال ایران می‌آید که او را فراری می‌دهیم.

سرمربی فولاد در خصوص اینکه فیفا فوتبال ایران را تهدید به تعلیق کرده است تاکید کرد: من موافق این هستم که این اتفاق بیفتد چون مجبور می‌شویم کار را درست کنیم. وقتی می‌خواهیم لیست بدهی ها را بدهیم، دروغ می‌گوییم،وقتی می‌خواهیم لیست ارسال کنیم باز دروغ می‌گوییم ولی این کارها چه معنی دارد؟ من موافق تعلیق فوتبال ایران نیستم و امیدوارم همه چیز درست شود. اگر قرار باشد فوتبال ما تعلیق شود مجبور می‌شویم همه چیز را بکوبیم و از نو بسازیم.

نکونام با اشاره به مشکلات قرارداد ویلموتس گفت: زمانی که به تیم ملی رفتم به فدراسیون فوتبال گفتم که من فقط آمده‌ام کار یاد بگیرم،نه پول می‌خواهم و نه می‌خواهم قرارداد می‌خواهم ولی مربی خارجی حتی اگر نتیجه هم نگیرد پولش را می‌خواهد. متاسفانه وقتی اشتباه می‌کنیم شهامت نداریم بگوییم اشتباه کرده‌ایم چه برسد به اینکه بگوییم استعفا می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بدتر از این هم در نتایج فوتبال ایران رخ داده است گفت:من در مورد اظهار نظرها چیزی نخواندم ولی مثلا بایرن مونیخ وقتی سرمربی انتخاب می‌کند شما تحقیق کنید چرا او را انتخاب کرده‌اند تا کنار یوآخیم لو حضور داشته باشد.ما به یک کلاس مربیگری رفتیم، 95 درصد نفرات حاضر در آن کلاس کسانی بودند که در خیابان هم به آنها تیم نمی‌دهند! این شده فوتبال ایران! کسانی که به فوتبال علاقه دارند و دوست دارند کار کنند اصلا اجازه نمی‌دهند در این عرصه حضور داشته باشند. ما الان باید برای آینده مربی بسازیم ولی به آنها اجازه نمی‌دهند. اگر کسانی که مسئولیت دارند روزی یک مربی یا بازیکن جواب سلامش را ندهد دیگر باید قید فوتبال را بزند. همین می‌شود استعدادسوزی.

سرمربی تیم فوتبال فولاد در خصوص حضور دلال‌ها در فوتبال ایران عنوان کرد:امیدوارم این موضوع حل شود. هر کاری که به فوتبال ما کمک کند و باعث پاکسازی شود تاثیرگذار است.

وی در خصوص دیدگاهش پیرامون اسکوچیچ گفت: من برای تیم ملی فوتبال کشورم آرزوی موفقیت می‌کنم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار