جبار کوچکی نژاد در گفتوگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با اشاره به روش و منطق امام خمینی (ره)در امور و تداوم آن در حرکت مسولان، گفت: امروز مکتب امام(ره) و رهبری معظم انقلاب یعنی خداباوری و مردمباوری را در الگوبرداری جوامع مختلف و انسان های آزاده جهان می توان دید.
تاکیدات امام (ره) بر ساده زیستی مسولین
وی ادامه داد: مجلس یازدهم اگر بخواهد در مسیر حضرت امام(ره) حرکت کند، توجه به اقشار ضعیف و محروم جامعه را باید در اولویت قرار دهد و نماینده باید صدای مردم را در صحن مجلس به گوش همه برساند .
کوچکی نژاد با تاکید بر توجه امام خمینی(ره) بر پابرهنگان و مستضعفان مطرح کرد: امام خمینی (ره) شاید به عنوان تنها رهبر جهان توانست ضمن توجه به اقشار بدون جایگاه در جامعه و پابرهنگان و مستضعفان به رهبری امت بپردازد، از این رو همین صفت را میتوان ویژگی مهم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست، امام میفرمودند: رسیدگی به حال مستضعفین و مستمندان کشور که قسمت اعظم ملت مظلوم را در بر می گیرد در رأس برنامه ها قرار گیرد و در مجلس شورای اسلامی طرحهایی جدی در رفاه حال این طبقه محروم داده شود.
وی با اشاره به تأکیدات امام خمینی(ره) بر ساده زیستی مسئولین تصریح کرد: ما باید سیره امام (ره) را دنبال کنیم باید عدالت اجتماعی حکمفرما شود و فاصله طبقاتی به حداقل برسد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری مجلس مهم ترین مظهر الگوی مردم سالاری دینی است، مطرح کرد: اطلاق "ویترین نظام اسلامی" از سوی مقام معظم رهبری به مجلس؛ نشان از اهمیت و جایگاه مجلس به عنوان یکی از نهادهای مؤثر و مهم حاکمیتی دارد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری،مجلس شورای اسلامی با توجه به حوزه مسئولیت و اهمیت وظایفش، می تواند نقش اساسی در حفظ آرمان های اصیل انقلاب اسلامی داشته و ضامن تداوم راه انقلاب و امام(ره) باشد.
نماینده مردم رشت در مجلس دهم و یازدهم شورای اسلامی با تاکید براینکه مجلس جایگاه والایی در نظام اسلامی دارد،مطرح کرد:رهبر معظم انقلاب اسلامی نماد و شاخص خط(ره) امام است و نمایندگان در مجلس یازدهم باید خود را متعهد بدانیم که همه تصمیمها مبتنی بر اصول خط امام خمینی(ره)باشد و نخستین گام مجلس در راستای منویات مقام معظم رهبری رسیدگی به قشر مستضعف جامعه و امور معیشتی مردم باید باشد؛چراکه مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند./