کد خبر: ۸۵۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ 03 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، فاز نخست پروژه آبرسانی به روستاهای بخش مشرحات و غیزانیه ظهر امروز با حضور فرماندار، نماینده مردم اهواز در مجلس و مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان به‌صورت آزمایشی افتتاح شد.

این پروژه به طول 25 کیلومتر خط انتقال آب از مجتمع آبرسانی شهید الماسی شیبان تا ایستگاه تقویت فشار صفیره است و با بهره برداری از آن مشکل آب 30 روستای بخش غیزانیه و 7 روستای بخش مشرحات حل می‌شود.

 

همچنین فاز دوم این طرح به طول 6 کیلومتر از صفیره تا نزهه است که اواخر تیرماه از آن بهره برداری می‌شود.

صادق حقیقی پور، مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با بیان اینکه این پروژه با اعتبار 40 میلیارد تومانی اجرا شد، اظهار کرد: این پروژه از دو فاز تشکیل می‌شود که فاز یک شامل 25 کیلومتر خط لوله انتقال آب، بازسازی و نوسازی تصفیه‌خانه شیبان و بازسازی و افزایش ظرفیت تلمبه‌خانه تقویت فشار صفیره است.

وی افزود: 650 روستای خوزستان با مشکل آب مواجه هستند و برای رفع مشکل آنها به یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم نیز با بیان اینکه با توجه به گرمای هوا نباید نبود آب شرب سبب افزایش آلام مردم شود، گفت: مشکلات آب شرب به‌عنوان نیاز اولیه هر فرد باید به سرعت حل شود.

وی افزود: مشکلات حوزه آب در خوزستان به وضعیت قرمز رسیده و ده‌ها نقطه مشابه غیزانیه در استان وجود دارد که باید مدیریت آبفا با قید فوریت آنها را رفع کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار