مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان گفت: تمامی روستایی ها،کشاورزان،صاحبان صنایع دستی، قالی بافان، رانندگان و کارگران فصلی و عشایر که برای بازنشستگی و از کار افتادگی و فوت امکان بیمه کردن خود و خانواده هایشان را نداشتند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار می گیرند.
کد خبر: ۸۵۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷ 03 June 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، عماد استکی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حق پرداختی بیمه شده هر ماه ۱۵ درصد از سطح درآمد اظهار شده است به این صورت که ۱۰ درصد را دولت و ۵ درصد را بیمه شده می پردازد.
وی با اشاره با اینکه بیمه روستایی تنها برای درمان روستاییان به کار می رود، بیان داشت: به علت اینکه حق پرداختی بیمه شده در این ماه بسیار ناچیز است بنابراین برای اقشار ضعیفی که توان پرداخت های سنگین برای بازنشستگی و از کار افتادگی را ندارند و نگران خانواده پس از فوت هستند با عضویت در این صندوق میتوانند خود را بیمه کنند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان اعلام کرد: هدف اصلی این صندوق حمایت بیمه ای از روستاییان بود و پس از آن مابقی اقشار نیز تحت بیمه ای قرار گرفتند.
وی با اظهار اینکه این صندوق فعالیت خود رااز سال ۸۴ آغاز کرده است، گفت: همچنین دامپزشکان و مهندسان کشاورزی ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر مشمولان نیز می توانند عضو این صندوق بشوند.
استکی از عضویت ۷۶ هزار و ۶۷۶ نفر در این صندوق بیمه خبر داد و افزود، گفت: بیمه شدگانی که ۱۵ سال حق بیمه در این صندوق را پرداخت کردند و ۶۵ سال سن دارند میتوانند بازنشستگی دریافت کنند.
استکی جمعیت حد این صندوق  را ۶۱۳ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: برای عضویت در صندوق باید دارای سن ۱۸ تا ۵۰ سال باشند و جای دیگر بیمه نباشند که بر این اساس ۱۶۰ هزار نفر در استان مشمول شدند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳ هزار و ۲۶۴ نفر مستمری فوتی، ۳ هزار و ۵۴۷ مستمری بازنشستگی و ۴۶۵ نفر مستمری از کارافتادگی دریافت می کنند.
وی برنامه امسال این صندوق در استان را جذب حداکثر ۹ هزار و ۵۰۰ نفر و حداقل ۳ هزار و ۱۹۴ عنوان کرد و افزود: بازوی محرک ما کارگزاری ها هستند که اقدام به جذب مشمولان می کنند.
استکی با بیان اینکه در مجموع ۵۳ کارگزاری فعال در سطح استان داریم، اظهار کرد: سمیرم، بوئین میاندشت و نجف آباد، شهرستان های موفق در جذب در سال گذشته بودند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته برای اولین بار توانستیم به حدود ۲۰۰ نفر از بازنشستگان وام ۳ میلیون تومانی بدون بهره پرداخت کنیم و امسال هم این وام را خواهیم داشت، ادامه داد: وام دیگری هم برای افراد درگیر کرونا خواهیم داشت که حدود ۵۰۰ نفر از مستمری بگیران استان درگیر کرونا شدند و قرار است وام ۳ میلیون تومانی بدون ضامن به مستمری بگیران و کمک هزینه ای به بیمه شدگان پرداخت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار