کد خبر: ۸۵۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷ 03 June 2020

پژوهشگران بریتانیایی دریافته‌اند که بیماران مبتلا به COVID-19 که در بیمارستان درمان شده‌اند، پس از بهبودی، خطر ابتلا به بیماری‌های روانی در آن‌ها افزایش یافته است. نتایج این پژوهش در نشریه علمی The Lancet Psychiatry منتشر شده است.

عفونت شدید COVID-19 همراه با بستری‌شدن در ICU و تهویه مکانیکی می‌تواند خطر عوارض شدید روانی را افزایش دهد.

موارد شدید COVID-19 اغلب موجب delirium می‌گردد. و نیز خطر بیماریهای روانی را تشدید می‌کند.

تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که ۱ نفر از هر ۴ نفر که به‌خاطر COVID-19 بستری می‌شوند، به دلیریوم در طی دوره بیماری دچار شده است. وضعیت پریشانی روانی، که عمدتاً با اغتشاش در آگاهی و تفکر توصیف می‌شود، یک مشکل شناخته‌شده است که موجب افزایش خطر مرگ یا افزایش طول دوره اقامت در بیمارستان می‌گردد.

مطالعات قبلی در مورد ویروس‌های مشابه SARS و MERS نشان می‌دهد که اثرات روانی بلندمدت پس از بیماری می‌توانند رخ دهند، از جمله PTSD، خستگی مزمن، افسردگی و اضطراب. دکتر راجرز معتقد است: بیشتر افرادی به کووید 19 مبتلا میشوند حتا اگر در بیمارستان بستری شوند، دچار مشکلات روانی نخواهند شد اما به دلیل تعداد زیاد مبتلایان، تاثیر این بیماری بر وضعیت سلامت روانی جهانی زیاد خواهد بود.
حدود ۱۵٪ از افراد با نوع شدید بیماری، پس از ابتلا به این بیماری دچار اختلال اضطرابی یا افسردگی شده‌اند. و کمی بیش از 15 درصد علایمی چون خستگی مفرط، تغییرات خلق، مشکلات حافظه / تمرکز و اختلال در خواب را تجربه کرده‌اند.

 

منبع:
https://washingtonnewsday.com/health/coronavirus-increased-risk-for-mental-disorders-according-to-covid-19-health/

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار