کد خبر: ۸۵۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷ 04 June 2020

گلایه آقازاده از وجود کلاس‌های بالای ۴۰ دانش‌آموز در گیلان و عدم اختصاص اعتبارات لازم برای بهبود وضعیت ساختمان‌های آموزشی

نماینده مردم رشت گفت: مطالبات گروه های مختلف فرهنگیان، نوسازی مدارس فرسوده گیلان، افزایش اعتبار عمرانی برای بهبود وضعیت ساختمانهای آموزشی از نکاتی است که مورد پیگیری نمایندگان قرار میگیرد.

تابناک/ سید علی آقازاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت مقوله آموزش در جامعه و جایگاه وزارت آموزش‌وپرورش در کشور، اظهار داشت: با توجه به این‌که قریب به‌اتفاق خانواده‌های ایرانی در قالب فرهنگیان، دانش‌آموز و اولیاء آنان با وزارت آموزش‌وپرورش در ارتباط بوده، تلاش و تصمیمات این وزارتخانه بسیار مهم سرنوشت‌ساز است.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش تأثیر بسزایی در تربیت نیروی انسانی آینده داشته و آینده‌سازان این مرزوبوم را تربیت می‌کند، گفت: وجود کلاس‌های بالای چهل نفر، سرگردانی گروه‌های مختلف آموزشی مانند معلمان حق‌التدریس، سرباز معلم، پیش‌دبستانی، نهضتی و غیردولتی، بالا بردن رغبت دانش آموزان در رشته‌های مهارتی و نابرابری تحصیلی از موضوعات مختلفی است که باید موردتوجه قرارگرفته و برای حل این مشکلات چاره‌ای اندیشیده شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ویروس کرونا در کشور و لزوم توجه به این مسئله برای مقابله با شیوع آن همراه با آغاز سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: اگرچه در سال تحصیلی گذشته با تدریس آنلاین و ایجاد شبکه شاد با توجه به تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نشد اما این آموزش به‌طور برابر، برای همه دانش آموزان صورت نگرفت، اگرچه ایجاد شبکه تلویزیونی آموزش و شبکه شاد از برنامه‌های قابل‌تحسین وزارت آموزش‌وپرورش بوده، اما به‌هیچ‌عنوان کافی نبود.

وی با اشاره به وضعیت آموزش‌وپرورش استان گیلان به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، خاطرنشان کرد: گله‌مندی معلمان گروه‌های مختلف غیررسمی آموزش‌وپرورش از پرداخت حقوق و عدم امنیت شغلی آنان و همچنین توجه به مسئله رتبه‌بندی فرهنگیان رسمی، از مطالباتی است که باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

آقازاده وجود کلاس‌های بالای ۴۰ نفر در مقاطع مختلف در گیلان را از نگرانی‌های نمایندگان استان در بحث و آموزش دانش آموزان دانست و افزود: استان گیلان استانی فرهنگی و فرهیخته بوده و تلاش در بحث آموزش باید در شأن مردم عزیز استان گیلان صورت بگیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از کمبود فضاهای فرهنگی، کمبود کانون‌های پرورش فکری و کودکان و نوجوانان در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: نوسازی مدارس فرسوده گیلان، افزایش اعتبار عمرانی برای بهبود وضعیت ساختمان‌های آموزشی از نکات قابل‌توجهی است که مورد پیگیری نمایندگان قرار می‌گیرد.

وی با ابراز امیدواری از همت نمایندگان مجلس یازدهم و تعامل آن‌ها با دولت به‌ویژه آموزش‌وپرورش در راستای بهبود وضعیت آموزشی و تحقق مطالبات گروه‌های مختلف فرهنگی گفت: آموزش‌وپرورش به‌عنوان نهادی فرهنگی و آموزشی، علاوه بر تعلیم، تربیت نسل آینده کشور را نیز بر عهده دارد، لذا عملکرد این وزارتخانه ارتباط مستقیمی با خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها داشته که اهمیت نظارت در این حوزه را دوچندان می‌کند‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار