کد خبر: ۸۵۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 05 June 2020
 
۲۱ هزار شی تاریخی در موزه رشت ساماندهی شده است

تابناک/ مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد : ۲۱ هزار شی تاریخی در گنجینه رشت ساماندهی شده است.

مسعود حلاج پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین اجرای طرح ساماندهی چهار هزار شی دیگر نیز در موزه یادشده آغاز شده است.
وی ، با بیان اینکه اعتبارات خوبی در زمینه ایجاد موزه اختصاص یافته افزود :نگهداری و مرمت بناهای قدیمی هزینه دارد که امیدواریم با هماهنگی شهرداری بتوانیم از آن حفظ و حراست کنیم و با ایجاد فضای مناسب زمینه بهره‌مندی مردم رشت و استان را از این ظرفیت‌ها ارتقا دهیم.
وی خاطرنشان کرد:  لایحه ساماندهی، مرمت ، احیاء و حفاظت بناهای تاریخی شهرداری رشت و ساختمان استانداری قدیم و استفاده از آنها به عنوان موزه، تصویب شده  و در گام اول پنج موزه در دستور کار قرار گرفته‌ است.
حلاج پور با ابراز خرسندی  از فضای همکاری ایجاد شده تصریح کرد:  در این راستا ساختمان تاریخی شهرداری رشت به موزه بلدیه و مردم شناسی، خانه میرزا کوچک به موزه میرزا، عمارت کلاه فرهنگی به موزه نهضت جنگل، ساختمان استانداری سابق به موزه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و ساختمان محوطه شهرداری به موزه انقلاب و سایت موزه سنگ قبور دوران اسلامی تبدیل می شود.
گنجینه رشت، موزه میراث روستایی گیلان، موزه فومن و موزه تاریخ چای ایران (لاهیجان) از جمله موزه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است.
علاوه بر اینها موزه نظامی نیروی دریایی بندرانزلی، نگارسرای امامزاده عون ماسوله، موزه اسناد تاریخی رودبار، فرهنگ و تمدن حکیم نظامی آستارا، قلعه رودخان، موزه فرهاد شرفی ماسوله، عشایری سوباتان، تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دکتر کیوان، خانه درزی ماسوله علوم کشاورزی و منابع طبیعی و موزه تحقیقات بین المللی تاسماهیان از دیگر موزه های گیلان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار