با شروع بحران کرونا در روستای پرجمعیت زنگیان سراوان، تیم های بهداشتی برنامه بیماریابی خانه به خانه را آغاز کرده اند.
کد خبر: ۸۵۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳ 06 June 2020

به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه در بازدید از روند خدمات بهداشت ودرمان در زنگیان سراوان ودر گفتگو با خبر سیمای هامون؛یا اشاره به آمار 26 نفر از مبتلایان در این روستا اظهار داشت: شرایط در این روستای پر جمعیت بحرانی است و نگرانی ما همجواری این روستا با شهر سراوان است که احتمال شیوع گسترده بیماری در سطح منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: همکاران ما در مرکز جامع سلامت زنگیان بصورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات غربالگری و بیماریابی هستند و واحد سیار نمونه برداری از افراد مشکوک را در سطح روستا مستقر کرده ایم و علاوه بر آن اطرافیان بیماران مثبت بصورت جدی مورد رصد قرار می گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه گفت: تیم های بهداشت ودرمان آموزشها را به مردم ارائه می دهند و نظارت های جدی بهداشتی در این روستا اعمال گردیده است.

وی از مردم این منطقه درخواست کرد، در اجرای برنامه های مراقبتی ما رایاری کنند، به هشدارها توجه کنند، از افراد مشکوک و بیمار فاصله داشته باشند تا موارد ابتلاء کاهش یابد و کمترین تبعات را شاهد باشیم.

مهندس عبدالحمید بزرگ زاده، رئیس مرکز بهداشت سراوان اظهار داشت: تمامی بیماران نیازمندت بستری در اسرع وقت توسط تیم های اورژانس 115 به بیمارستان رازی سراوان منتقل می گردند و هیچ فوتی ناشی از کرونا در روستای زنگیان سراوان نداشته ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار