محسن مسعودیان راد:
به گزارش تابناک سمنان: محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی مردم از محل مراکز نیکوکاری استان جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۸۵۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 06 June 2020

زکات جمع آوری شده در استان نسبت به پارسال رشد ۴۳ درصدی داشته است

مدیرکل کمیته امداد سمنان پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به فعالیت ۶۳ مرکز نیکوکاری در استان سمنان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی مردم از این مراکز جمع‌آوری‌شده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در راستای تحقق مردم محور بودن این نهاد انجام‌شده است، تصریح کرد: این مراکز در پنج شاخص رتبه اول کشور را کسب کرده و تعامل بسیار سازنده‌ای را با کمیته امداد استان سمنان ایجاد می‌کنند.

محسن مسعودیان راد با تأکید بر اینکه از این مبلغ ۱۰ میلیارد ۷۵ میلیون تومان در قالب کالا و مابقی به‌عنوان کمک‌های نقدی و خدمات به مدد جویان و نیازمندان استان ارائه‌شده است، افزود: این مراکز در سرفصل‌های فرهنگی، اشتغال، مشاوره، کلاس‌های قرآنی، تهیه سبد کالا، کمک‌هزینه جهیزیه و دیگر موارد حمایتی فعالیت می‌کنند.

مسعودیان راد بابیان اینکه شناسایی مناطق محروم و افراد نیازمند مهم‌ترین وظیفه فعالان این عرصه است، خاطرنشان کرد: در سال جاری سه میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان در قالب زکات فطره و عام، کفاره عمد و غیر عمد در استان سمنان جمع‌آوری شد.

وی همچنین از توزیع سبد کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۵۹ میلیون تومان بین نیازمندان این استان خبر داد و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان مردم این استان هفت میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومان در بخش اطعام و افطاری کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به همکاری و مشارکت گسترده خیران سمنانی در برگزاری رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه در یک ماه اخیر بیان کرد: در این مدت دو میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان به کودکان در قالب اکرام ایتام و محسنین نیز کمک شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار