محمدحسین مرادی تاریخ آغاز هر دو پروژه را از سال 90 عنوان کرد و با بیان اینکه امسال شاهد افتتاح این دو پروژه هستیم تأکید کرد: 10 استخر دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان نیز در دست احداث است که به مرور به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۵۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ 06 June 2020
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از افتتاح دو استخر بزرگ شنای دانش‌آموزی در استان خبر داد.

به گزارش فارس، مرادی از افتتاح دو استخر بزرگ شنای دانش‌آموزی در استان خبر داد و اظهار کرد: این دو استخر به زودی در نـاحیه «یک» و «دو» بــه دســت وزیر آموزش و پرورش افتتح می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مراسم معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور حضور دارند گفت: استخر دانش‌آموزی ناحیه یک در هر سانس ظرفیت پذیرش یکصد نفر از دانش‌آموزان را خواهد داشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان ظرفیت استخر دانش‌آموزی ناحیه ۲ را نیز یکصد نفر عنوان کرد و افزود: ۴ هزار متر مساحت عرضه و ۲ هزار و ۴۰۰ متر مساحت اعیان استخر ناحیه یک و ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع مـساحت عرصه و ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع مــســاحــت اعیان اســتــخــر ناحیه ۲ است.

وی با بیان اینکه برای افتتاح پروژه ناحیه یک ۷۵ میلیارد ریال و بــرای اســتــخــر نــاحیه ۲ نیز ۷۱ میلیارد ریال از مــحــل اعتبارات ملی و استانی اختصاص داده شــده کـه بــه طــور کامل محقق شــد اضافه کرد: سهم اعتبار ملی استخر ناحیه یک ۹۳ درصد و استخر ناحیه ۲ نیز ۷۵ درصد بوده که مابقی نیز از محل اعتبارات استانی تأمین شده است.

مرادی تاریخ آغاز هر دو پروژه را از سال 90 عنوان کرد و با بیان اینکه امسال شاهد افتتاح این دو پروژه هستیم تأکید کرد: 10 استخر دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان نیز در دست احداث است که به مرور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه وجود استخرهای آمـوزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است گفت: اهمیت دادن به ورزش مدارس و نگاه تخصصی به برخی رشته‌های ورزشی در مدارس یکی از بهترین شیوه‌هایی است که می‌توان استعدادها را از همان سنین کودکی شناسایی و به درستی آنها را تا رسیدن به قهرمانی در مقطع بزرگسالان هدایت کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان فراگیری ورزش در مدارس به خصوص در پایه‌های ابتدایی را مقوله‌ای دانست که امروزه بسیاری از کشورهای جهان نگاه ویژه‌ای به آن دارند و جزو یکی از دروس مهم دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از بین ورزش‌ها ورزش شــنــا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری که پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند «به فرزندان خود تیراندازی و شنـا بیاموزید» تصریح کرد: ایــن حــدیــث بیانگر اهمیتی اســت کــه اسلام و رهبران دیــنــی بــرای ورزش و سلامتی جسم و روان مسلمانان قائل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار