کد خبر: ۸۵۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ 06 June 2020


به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروي برق سيستان و بلوچستان و به نقل از ايرنا، مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق سيستان و بلوچستان گفت: الگوی مصرف مناسبی برای مشترکان اين استان در نظر گرفته شده که در صورت عدم رعايت اين الگو مشترکان پر مصرف متحمل افزايش ۱۶ درصدي علاوه‌ بر هفت درصد معمول در هزينه قبضشان خواهند شد.

خلیل عوض زاده اظهارداشت: با توجه به شروع گرمای هوا و تداوم آن که باعث افزایش فزاینده مصرف برق شده مشارکت و همکاري همگاني در مديريت مصرف انرژي براي تامين برق پايدار امري ضروري است.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروي برق سيستان و بلوچستان تصريح کرد: براساس پيش‌بيني سازمان هواشناسي مبني بر افزايش دما در روزهاي آينده، از شهروندان درخواست مي‌شود مديريت مصرف برق را بويژه در ساعت اوج بار (ساعات ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) مورد توجه قرار دهند.


وی ادامه داد: با صرفه‌جویی در مصرف برق علاوه ‌بر پرداخت هزينه کمتر برق مصرفي و کمک به اقتصاد خانواده، كاركنان صنعت برق را براي ارائه خدمت بهتر و تامين برق پايدار ياري كنيد.

عوض زاده اظهارداشت: صنعت برق با آمادگی کامل در همه بخش‌های تولید، انتقال و توزيع تمام تلاش خود را براي تامين برق پايدار به کار بسته است.

وی اظهارداشت: شرکت توزیع نیروي برق سيستان و بلوچستان به منظور جلوگيري از بروز خاموشي ناشي از افزايش مصرف برق در سطح اين استان، تدابير گسترده‌اي را اتخاذ کرده که برگزاري نشست در حوزه استانداري سيستان و بلوچستان براي مديريت مصرف برق ادارات، ثبت انعقاد بيش‌از پنج هزار تفاهم نامه، برگزاري نشست‌هاي درون سازماني و بررسي لحظه‌اي ميزان مصرف و مديريت آن، انجام برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و تبليغي با استفاده از ظرفيت صدا وسيما، رسانه‌هاي مكتوب و خبرگزاري‌ها، بهره‌برداري مطلوب از فضاي مجازي و استفاده از ظرفيت‌هاي تبليغي موثر از جمله تريبون‌هاي عمومي و اشخاص برجسته استاني از جمله آنها است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروي برق سيستان و بلوچستان تصريح کرد: تامين برق پايدار يکي از دغدغه‌هاي مهم اين شركت بوده كه در فصل تابستان با افزايش ميزان مصرف برق به اوج خود مي‌رسد.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرايطي که ايجاد شده تامين برق پايدار به ويژه براي مراکز درماني و بيمارستاني از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

عوض زاده نقش مردم در مدیریت مصرف برق را مهم دانست افزود: راهکارهای ساده اما پر اهميت در حوزه مديريت مصرف وجود دارد که خاموش کردن لامپ‌هاي اضافي و استفاده از روشنايي طبيعي در روز از جمله ساده ترين راه‌هاي صرفه جويي در مصرف برق است.

وی خاطرنشان کرد: طی نشستی که در حوزه استانداري سيستان و بلوچستان برگزار شد، پيشنهادي براي تغيير ساعت کاري ادارات از ساعت ۶ تا ۱۳ ارائه كه در صورت موافقت كمك بزرگي در مديريت مصرف برق خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروي برق سيستان و بلوچستان در ادامه به راهکارهاي ساده اما مناسب در کاهش مصرف برق اشاره كرد و اظهارداشت: دماي مناسب براي تنظيم ترموستات در كولرهاي گازي بين ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتيگراد بوده و نياز است به اين امر بويژه در ساعات اوج مصرف (ساعات ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) توجه شود.
وی گفت: تا حد امکان افراد از لوازم پر مصرف برقی مانند اتو، لباسشویي، ظرفشويي و جارو برقي به صورت همزمان در ساعات اوج بار(ساعات ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) استفاده نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار