استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعلام می‌کنم استفاده از ماسک در همه ادارات، دستگاه‌ها و نهادهای استان الزامی است.
کد خبر: ۸۵۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 06 June 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، حسین کلانتری پیش از ظهر امروز در نشست استانی ستاد بیماری کرونا با گرامیداشت 17 خرداد سالروز سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم برنامه‌های نماز جماعت، نماز جمعه ما تعطیل نشود پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شرایط سخت کرونایی این استان افزود: استان‌های همجوار ما خوزستان است که روزی 700 و 800 بیمار کرونایی و 20 فوتی دارد، بوشهر دیگر همسایه ما شرایط آرامی داشت اما این دو استان در حال حاضر در چه وضعیتی هستند؟وضعیت این استان‌ها بیانگر این موضوع است که استان در خطر است.
وی به شرایط استانی مانند خوزستان اشاره کرد و گفت:  خوزستان قطب پزشکی کشور است، تخت‌های بیمارستانی و پزشکان زیادی دارند، تعداد زیادی از خارج کشور برای درمان به این استان می‌آیند بنابراین اگر تعداد بیماران ان استان افزایش یابد شرایط برای بستری این افراد وجود دارد اما امکانات ما به مانند این استان نیست بنابراین شرایط را مدیریت کنیم و اجازه ندهیم اوضاع بدتر شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ثبت‌نام نیروی انتظامی بر اینترنتی شدن فرآیند ثبت‌نام افراد تاکید کرد و اظهار داشت: اگر ناچار به مراجعه حضوری افراد هستیم فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.
کلانتری بر پخش برنامه‌های آموزش در حوزه پزشکی در ساعات پر مخاطب شبکه استانی دنا تأکید کرد و افزود: مشاغل و صنوف مختلف بازگشایی شدند اما متاسفانه فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود، پاساژها مجوز فعالیت گرفتند و قرار بود فروشندگان ماسک و ژل و الکل داشته باشند اما در این مکان‌های پرخطر یک نفر ماسک استفاده نمی‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از امروز اعلام می‌کنم استفاده از ماسک در تمام ادارات و دستگاه‌ها و نهادهای استان کهگیلویه و بویراحمد الزامی است، ادارات این موضوع را رعایت و ارباب رجوع‌ها را هم ملزم به رعایت این موضوع کنند در غیر اینصورت به افرادی که ماسک ندارند و ماسک زدن را هم جدی نمی‌گیرند خدمات ارائه ندهند.
وی با تأکید مجدد این نکته که خطر کرونا جدی است و این موضوع را با چه زبانی بگویم، افزود: قرار است در حوزه گردشگری فعالیت‌ها آغاز شود اما موارد و نکات بهداشتی رعایت شود در غیر اینصورت بالاترین نهاد را مسوول این بی‌توجهی می‌دانم.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اینترنتی شدن بلیط‌های مسافربری‌ها در استان اقدام خوبی است اما باید مدام نظارت صورت گیرد، همچنین افرادی که بانک چک آنها را فرم زده موضوع را به ما اطلاع دهند.
وی به موضوع نگران کننده مراسمات در استان اشاره کرد و گفت: خطر جدی حضور مردم در مراسمات تدفین و ترحیم است درخواست می‌کنیم از امروز پیامک تشییع و ترحیم ارسال نشود، ضمن اینکه کسانی که عزیزانشان را از دست داده و برای سلامتی مردم مراسمی برگزار نکردند در برنامه‌های تلویزیونی حضور داشته باشند و شرایط را برای مردم توضیح دهند تا شاهد چنین تجمعاتی نباشیم.
کلانتری به حادثه آتش‌سوزی در خائیز اشاره کرد و گفت: ماسک زدن برای کسانی که برای نجات خائیز آمده بودند معنایی نداشت، در ستاد ملی کرونا گزارش داده شد که ما حداقل یک یا دو سالی به این بیماری باید زندگی کنیم بنابراین رعایت بهداشت باید در اولویت باشد.
وی با بیان اینکه با مدیری که زیرمجموعه‌ای آن با مشکل مواجه شود برخورد می‌کنم، گفت: با توجه به وضعیت استان‌های همجوار در معرض خطر جدی هستیم بنابراین از مردم می‌خواهیم در این خصوص همکاری کنند، ضمن اینکه از رسانه‌ها تقاضا دارم به جای نمایش تصاویر جانوران استرالیا به جای جانوران کوه خائیز به کمک ستاد کرونا بیایند تا به وضعیت استان‌های همجوار دچار نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار