مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: برداشت انگور یاقوتی در ۱۲۰ هکتار از تاکستان‌های شهرستان قیروکارزین آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 07 June 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:مهدی همتی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود برداشت انگور تا اواسط تیرماه ادامه و بیش از یک هزار تن انگور یاقوتی از تاکستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.
وی افزود: انگور یاقوتی از ارقام زودرس و مناسب با شرایط اقلیمی قیروکارزین بوده که هرساله به‌صورت نوبرانه برداشت و با قیمت مناسب به میادین میوه عرضه می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین ادامه داد: روستاهای مظفری، کماسیج، کردیل، نجف‌آباد، آبسکویه، خوشاب، خیرآباد، قیر، شلدان و ریکان از عمده مناطق کشت انگور یاقوتی در قیروکارزین هستند که عملیات برداشت به ترتیب با توجه به موقعیت جغرافیایی در آن انجام می‌گیرد.
همتی بابیان اینکه انگور یک گیاه با نیاز آبی کم است، گفت: احداث باغ‌های انگور به‌عنوان کشت جایگزین در اراضی که از کیفیت خاک و آب مناسب برای مرکبات برخوردار نیستند حائز اهمیت است.
وی با تأکید بر اینکه اجرای روش‌های نوین مدیریتی در تاکستان‌ها در افزایش محصول موثر است، بیان کرد: به‌منظور آشنایی باغداران با این روش‌ها از سال‌های پیش باغ الگویی و ترویجی به روش داربستی ایجاد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین از اجرای طرح یک باغ انگور به روش پاچراغی نیز خبر داد و افزود: در روش پاچراغی عملکرد و کیفیت محصول انگور بالاست و از بهترین شیوه‌های تولید انگور یاقوتی استفاده می‌شود.
همتی بیان کرد: شرایط اقلیمی قیروکارزین به همراه اتخاذ برخی مسائل مدیریتی این امکان را برای باغداران فراهم می‌کند تا در فضای آزاد دو بار در سال تولید انگور داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: اجرای سیاست‌های تشویقی مانند توزیع نهال‌های شناسه‌دار یارانه‌ای، تسهیلات اجرای آبیاری تحت‌فشار و برگزاری دوره‌های آموزشی در توسعه باغ‌های انگور نقش ویژه‌ای در جذب تولید انگور دارد.
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین تاکید کرد: در هر هکتار امکان غرس دو هزار و ۲۰۰ قلمه‌ ریشه گلدانی انگور یاقوتی وجود دارد که به‌طورمعمول سالانه چهار تا شش کیلوگرم تولید اقتصادی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار