رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت که هنوز مبارزه سنگین با کرونا پیش رو داریم و مردم منتظر جشن شکست کرونا در آینده نزدیک نباشند.
کد خبر: ۸۵۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷ 07 June 2020

 

 

هنوز مبارزه سنگین با کرونا را پیش رو داریم

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، به نقل از صدا و سیما، محمدمهدی گویا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: بازگشایی اماکن و صفوف در سطح اجتماع نیازمند احتیاط فراوان است باید سعی کرد که حتی الامکان عقبگرد نداشته باشیم.

او ادامه داد: بازگشایی‌ها باید همکاری همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه به آهستگی صورت پذیرد و به محض اینکه تعداد مبتلایان رو به فزونی گذاشت باید با تغییر روش نسبت به مدیریت آن اقدام کنیم.

نباید اینگونه فکر کرد که اگر پس از بازگشایی مدارس آمار ابتلاء به کرونا افزایش یافت دیگر نمی‌توان محدودیتی را اعمال و عقبگرد کرد. اساساً معنی فاصله گذاری اجتماعی همین است که به محض مشاهده افزایش ابتلاء به کرونا، به عقب برگردیم و بازگشایی‌ها را محدود نمائیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه در صورت لزوم باید در تصمیمات تجدید نظر کرد ادامه داد: هنوز مبارزه سنگین با کرونا پیش رو داریم و هنوز نمی‌توانیم قاطعانه بگوییم که در برخود با کرونا موفقیتی به دست آورده ایم.

حمید عمادی متخصص بیماری‌های عفونی در سوی دیگر برنامه گفت: دقیقاً معلوم نیست کرونا چه زمان از زندگی مردم دنیا بیرون خواهد رفت.

او ادامه داد: تصور اینکه گرمای هوا و شروع تابستان سبب از بین رفتن کرونا می‌شود اشتباه است زیرا قدرت این ویروس اصلاً کاهش نیافته است.

عمادی تصریح کرد: ویروس کرونای امروزی همان ویروسی است که اسفند در کشور وجود داشت و از قدرت آن کاسته نشده و تصور کاهش قدرت آن در انتقال فرد به فرد کاملاً غلط است.

او با بیان اینکه مدخل ورودی کرونا به بدن ریه است، گفت: پس از ورود ویروس به بدن این امکان وجود دارد که از طریق عروق به هر کجای بدن راه یابد و سبب لخته‌های خونی در مغز، قلب و سایر عروق گردد و یا سکته یا عوارض دیگری در پی داشته باشد.

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار