فعال حقوق بشری افشا کرده که ارتش سعودی اقدام به ربایش کودکان یمنی کرده و آنها را به مناطق درگیری گسیل می‌کند. گاهی حتی این کودکان، مورد آزار جنسی نیز قرار می‌گیرند!
کد خبر: ۸۵۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 07 June 2020

ائتلاف سعودی در تجاوز به یمن به انواع جنایت‌ها متوسل شده است. بمباران هوایی، ترور، استفاده از تسلیحات ممنوعه و محاصره، از جمله ابزارهای این رژیم عصر حجری برای پیروزی بر مردم یمن بوده است. اما هیچ کدام از این روش‌ها برای آل‌سعود پیروزی به همراه نداشته است. اکنون زوایای جدیدی از جنایت‌های آل‌سعود در یمن منتشر شده است. به گزارش فارس، «جلال الصلاحی» فعال حقوق بشر یمنی مقیم آمریکا ویدئویی از آزار و اذیت یک کودک یمنی به دست نیروهای ارتش سعودی در یمن منتشر کرده و گفته بسیاری از کودکان یمنی به دست ارتش سعودی به مناطق درگیری اعزام شده و در آن‌جا مورد آزار و اذیت و تجاوز قرار می‌گیرند.

به گفته الصلاحی، این کودک جزو بیش از صد کودکی است که در پایگاه‌های نظامی سعودی در یمن سرنوشت مشابهی داشته‌اند. این کودک که نامی از وی برده نشده و صرفا ویدئویی از وی در شبکه‌های مجازی منتشر شده، در قالب نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در یمن می‌جنگید؛ اما نیروهای ارتش سعودی به مدت یک ماه او را در مکانی زندانی کرده و آزار و اذیتش می‌کردند و پس از یک ماه او را رها می‌کنند. مقامات دولت مستعفی منصورهادی در وزارت دفاع و ستاد مشترک نیروهای مسلح نیز به خانواده این کودک گفته‌اند که نمی‌توانند کاری کنند. در این گزارش تکان دهنده همچنین آمده: در مکانی که این کودک نگهداری می‌شد، تعدادی از اسرای انصارالله یمن نیز حضور داشتند و به این کودک پیشنهاد داده بودند که نامش را در لیست خود بیاورند تا در جریان تبادل اسرا آزاد شود ولی او نپذیرفته بود. «جلال الصلاحی» همچنین گفته: «مقامات انصارالله یمن به خوبی پیگیر اسرای خود در زندان‌های دولت مستعفی هستند؛ اما دولت مستعفی اسرای خود را رها کرده و توجهی به آنها ندارد... نیروهای سعودی به هنگام درگیری‌ها خود در داخل نفربرها وتانک‌ها می‌نشینند و این کودکان را به خط مقدم می‌فرستند و هر کسی که قصد عقب‌نشینی داشته باشد را می‌کشند».

خبر دیگر اینکه، شرکت ملی نفت یمن (وابسته به دولت نجات ملی در صنعا) از کارشکنی ائتلاف سعودی در ورود مشتقات نفتی به این کشور خبر داد. شبکه المسیره یمن به نقل از این شرکت جمعه شب اعلام کرد که ائتلاف سعودی و اماراتی ۱۵ کشتی حامل مشتقات نفتی را توقیف کرده و ۷۵ روز هست که اجازه پهلو گرفتن در بنادر و تخلیه محموله را به این کشتی‌ها نمی‌دهد. این ائتلاف پیش از این نیز اقدام به توقیف کشتی‌های حامل سوخت و مواد غذایی و پزشکی کرده بود.

منبع: کیهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار