نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: با اشاره به وضعیت بازار مسکن، گفت: متأسفانه بازار مسکن در شرایط کنونی از سوی دولت رها شده و این مسئله موجب شده که قیمت مسکن هم در حوزه خرید و فروش و هم در حوزه اجاره افزایش چشمگیری پیدا کند.
کد خبر: ۸۵۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳ 07 June 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علیرضا پاک فطرت با اشاره به وضعیت بازار مسکن، گفت: متأسفانه بازار مسکن در شرایط کنونی از سوی دولت رها شده و این مسئله موجب شده که قیمت مسکن هم در حوزه خرید و فروش و هم در حوزه اجاره افزایش چشمگیری پیدا کند.

دولت باید از تمام ابزارها برای مدیریت بخش مسکن استفاده کند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساماندهی بازار مسکن بسیار مهم است، زیرا این حوزه اقتصاد و سلامت روانی جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد، بنابر این دولت باید از تمام ابزارها برای مدیریت این بخش استفاده کند.

وی گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن قیمت مشخصی ندارد و هر مالکی براساس سلیقه خود قیمت گذاری می کند. از طرف دیگر یکی از دلایلی که مسکن در کشور ما قیمت مشخصی ندارد، متغییر بودن قیمت زمین است.

یکپارچگی در حوزه تصمیم گیری بخش مسکن وجود ندارد

پاک فطرت افزود: در شرایط کنونی یکپارچگی در حوزه تصمیم گیری بخش مسکن وجود ندارد، به طوری که شهرداری ها و شوراهای شهر یک تصمیمی را اتخاذ می کنند و دولت تصمیم دیگری را عملیاتی می کند.

وی ادامه داد: مجلس در دوره یازدهم ورود جدی تری به بخش مسکن خواهد کرد و قطعا بحث کیفیت و کمیت بخش مسکن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: متأسفانه مسکن در شرایط فعلی به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده، یعنی آنکه افراد برای حفظ ارزش سرمایه و کسب سود بیشتر اقدام به خرید مسکن می کنند، این مسئله موجب می شود که مسکن موجود در بازار به اقشار هدف نرسد.

ضرورت اخذ مالیات از معاملات غیرمتعارف مسکن

نماینده مردم در مجلس دهم، بر ضرورت اخذ مالیات از معاملات مسکن تأکید کرد و گفت: مالیات بر عایدی سرمایه مسکن باید به گونه ای اخذ شود که خریداران واقعی تنها به سمت خرید و فروش بیایند، در عین حال سرمایه ها باید به سمت بخش تولید مسکن هدایت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار