رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نود و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، به افزایش موارد مثبت در استان اشاره و به ضرورت استفاده از ماسک برای پیشگیری و قطع زنجیره این بیماری تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 07 June 2020

تابناک فارس به نقل از برنا: دکتر «مهرزاد لطفی» در این نشست با تاکید بر استفاده مردم از ماسک در مکان های شلوغ برای پیشگیری از شیوع کرونا، گفت: هنگام خروج از منزل ، ماسک بزنیم و بدون ماسک از اتوبوس و مترو استفاده نکنیم.
او با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در مراکز پُرتردد به ویژه دستگاه های اجرایی و بیان اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری مقابله با کرونا افزود: مکاتبه با استانداری فارس برای اجباری شدن استفاده ماسک مراجعان به ادارات در اولویت دستور کار قرار گرفته است.
دکتر لطفی با اشاره به اینکه در مراکز تولیدی ماسک در استان، تعداد بسیاری ماسک تولید شده است، از مردم خواست تا در صورت خارج شدن از منزل حتما از ماسک استفاده کرده و با فرهنگ سازی در این زمینه، این اقدام را به دیگران نیز توصیه کنند.
رییس دانشگاه ضمن اعلام انجام هزار و ۲۴۹ مورد نمونه تست کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، موارد مثبت قطعی و تجمعی مبتلایان در استان، ادامه ثبت داده ها در سامانه CORONA LAB در فارس، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس را به همراه دیگر اعضای این ستاد بررسی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار